مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل سروکوال و QFD (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول)

صفحات

 صفحه شروع 62 | صفحه پایان 79

چکیده

 اندازه گیری کیفیت در سازمان های خدماتی از قدمتی کمتر از 20 سال برخوردار می باشد. تحقیق حاضر با استفاده از مدل سروکوال, کیفیت خدمات دانشگاه آزاد اسلامی (مطالعه موردی واحد علی آباد کتول) را از پنج بعد مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد. این پنج بعدعبارت اند از:1. وضعیت ظاهری و تسهیلات سازمان, یا ابعاد فیزیکی 2. قابلیت اطمینان خدمات عرضه شده 3. میزان پاسخگویی سازمان 4. نحوه تضمین کیفیت خدمات 5. همدلی یا درک مشتری. همچنین با استفاده از تکنیک QFD به تعیین ویژگی های خدمات بر اساس نیازمندی های مشتریان بپردازد. نوع تحقیق, کاربردی بوده و روش تحقیق از نوع تحقیق پیمایشی و توصیفی و استنباطی می باشد.جامعه مورد تحقیق دانشجویان به تعداد 6000 نفر بوده و نمونه 361 نفر انتخاب گردید. با استفاده از کتب و مجلات و پرسشنامه و مصاحبه, اطلاعات لازم تهیه گردید و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و تعیین شکاف معیارهای کیفیت خدمات از آمار توصیفی استفاده شد و وجود شکاف خدمات با استفاده از آزمون علامت نیز مورد تایید قرار گرفت و همچنین بر اساس تکنیک QFD و با استفاده از تحلیل همبستگی ویژگی های خدمات بر اساس نیازمندی های دانشجویان به دست آمد. بر اساس نتایج تحقیق که نشان دهنده شکاف در تمامی معیار های سروکوال بود به ترتیب (پایین به بالا) شکاف ها عبارت اند از: عوامل محسوس, قابلیت اعتبار, همدلی, اطمینان خاطر, پاسخگویی.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بحرینی، کیومرث، شاه علی زاده کلخوران، محمد، و نورایی، فرهاد. (1388). بررسی کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل سروکوال و QFD (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 6(14)، 62-79. SID. https://sid.ir/paper/151479/fa

Vancouver: کپی

بحرینی کیومرث، شاه علی زاده کلخوران محمد، نورایی فرهاد. بررسی کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل سروکوال و QFD (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول). پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1388؛6(14):62-79. Available from: https://sid.ir/paper/151479/fa

IEEE: کپی

کیومرث بحرینی، محمد شاه علی زاده کلخوران، و فرهاد نورایی، “بررسی کیفیت خدمات در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مدل سروکوال و QFD (مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول)،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 6، no. 14، pp. 62–79، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151479/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button