مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه روش های بازاریابی رابطه مند و رفتار خرید مجدد در فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی گرگان

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 72

چکیده

 در سال های اخیر شاهد تغییرات عمده ای در فرهنگ خرید مشتریان و گسترش فروشگاه های زنجیره ای در کشور بوده ایم. همچنین رقابتی تر شدن فضای کسب و کار, فروشگاه ها را ملزم به ایجاد و حفظ مزیت رقابتی و رابطه طولانی مدت با مشتری می نماید. بازاریابی رابطه مند پاسخی است به نیاز فروشگاه های زنجیره ای در جهت برقراری یک رابطه طولانی مدت برنده- برنده, که منتج به بروز رفتار خرید مجدد, توسط مشتریان راضی و وفادار می شود. هدف از این تحقیق, بررسی رابطه بین روش های بازاریابی رابطه مند و رفتار خرید در فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی می باشد. این تحقیق کاربردی به روش توصیفی- پیمایشی انجام گرفته و از بین کلیه مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر گرگان, نمونه گیری به روش تصادفی انجام گرفته است. مدل این تحقیق با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان داد که مدل برای جامعه آماری مورد مطالعه, قابل استفاده است. برای تحلیل رابطه معناداری بین متغیرهای مدل و آزمون فرضیه های تحقیق نیز از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. چهار روش ارتباطات, رفتار ترجیحی, شخصی سازی و پاداش, از روش های بازاریابی رابطه مند مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که بین همه روش های به کارگرفته شده با تمایل مشتری به ادامه خرید, رابطه معناداری وجود دارد. همچنین رابطه معناداری بین تمایل مشتری به ادامه خرید با رضایت رابطه مند و تعهد رابطه مند تایید گردید. رابطه معناداری بین متغیرهای رضایت رابطه مند با اعتماد, اعتماد با تعهد رابطه مند و در نهایت تعهد رابطه مند با رفتار خرید مجدد مشتری نیز مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جلالی گرگان، محمدتقی، و مهرانی، هرمز. (1392). بررسی رابطه روش های بازاریابی رابطه مند و رفتار خرید مجدد در فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی گرگان. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 10(30)، 57-72. SID. https://sid.ir/paper/151503/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی گرگان محمدتقی، مهرانی هرمز. بررسی رابطه روش های بازاریابی رابطه مند و رفتار خرید مجدد در فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی گرگان. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1392؛10(30):57-72. Available from: https://sid.ir/paper/151503/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی جلالی گرگان، و هرمز مهرانی، “بررسی رابطه روش های بازاریابی رابطه مند و رفتار خرید مجدد در فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی گرگان،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 10، no. 30، pp. 57–72، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button