مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر یادگیری پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 12

چکیده

 اهداف: تریاژ, سنگ بنای مدیریت حوادث است و آموزش تریاژ به پرستاران در برنامه ریزی بلایا و حوادث بسیار اهمیت دارد؛ این مطالعه با هدف «مقایسه اثربخشی دو روش آموزش سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای بر یادگیری پرستاران» انجام شد.روش ها : در یک مطالعه نیمه تجربی دو گروهی قبل و بعد, نود نفر از پرستاران یکی از بیمارستان های اصفهان, با روش تخصیص تصادفی به دو گروه مساوی آموزش به روش سخنرانی و آموزش با نرم افزار چند رسانه ای در سال 1389 تقسیم شدند. یادگیری پرستاران در حیطه شناختی و عاطفی با آزمون چند گزینه ای محقق ساخته در سه مرحله قبل, بعد و یادآوری بعد از مداخله در زمینه تریاژ اندازه گیری شد. سپس داده ها با آزمون های تی مستقل و تحلیل واریانس اندازه های تکراری و نرم افزار SPSS 15 مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میزان یادگیری پرستاران در خصوص تریاژ در هر دو روش افزایش یافت (p<0.001) ولی تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد (p>0.05). تفاوت معناداری در میانگین نمرات کل (حیطه شناختی و عاطفی) قبل از مداخله در دو گروه مشاهده نشد (p>0.05). یعنی دو گروه با هم همگن بودند. اما در اندازه گیری مرحله دوم, (پس آزمون) میانگین نمرات کل در گروه سخنرانی نسبت به گروه نرم افزار چند رسانه ای بالاتر بود (p<0.001). همچنین در مرحله یادآوری تفاوت معنی داری بین میانگین نمرات کل (حیطه شناختی و عاطفی) دو گروه دیده نشد (p>0.05)؛ ولی میانگین نمرات مرحله یادآوری در گروه نرم افزار چند رسانه ای بیشتر از گروه سخنرانی بود.نتیجه گیری: نتایج, بیانگر اثربخشی هر دو شیوه سخنرانی و نرم افزار چند رسانه ای است؛ اما با توجه به ویژگی های آموزش مجازی شامل یادگیری بر اساس علاقه فراگیر, به صرفه بودن, کارآیی, در دسترس بودن, انعطاف پذیری, طراحی مناسب, فراگیر محور و گسترش پذیر بودن, این شیوه موثر توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیاوش وهابی، یداله، تدریسی، سیدداوود، قیم، شهناز، عبادی، عباس، دانشمندی، محمد، و ثقفی نیا، مسعود. (1390). مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، 4(1)، 7-12. SID. https://sid.ir/paper/151636/fa

    Vancouver: کپی

    سیاوش وهابی یداله، تدریسی سیدداوود، قیم شهناز، عبادی عباس، دانشمندی محمد، ثقفی نیا مسعود. مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)[Internet]. 1390؛4(1):7-12. Available from: https://sid.ir/paper/151636/fa

    IEEE: کپی

    یداله سیاوش وهابی، سیدداوود تدریسی، شهناز قیم، عباس عبادی، محمد دانشمندی، و مسعود ثقفی نیا، “مقایسه‌ تاثیر آموزش تریاژ به روش سخنرانی و نرم ‌افزار چند رسانه ‌ای بر یادگیری پرستاران،” پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، vol. 4، no. 1، pp. 7–12، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151636/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button