مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف: پژوهش تعیین سطوح و مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن (به شیوه حفظ با معانی) و دانش آموزان عادی منطقه چهار شهر تهران بود.روش: پژوهش پس رویدادی از نوع علی – مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر 10 و 11 ساله در حال تحصیل در کلاس چهارم و پنجم در سال 87 - 1386 و نمونه گیری به صورت تصادفی چند مرحله ای و تعداد نمونه در هر گروه 60 دانش آموز بود. آزمودنی ها به پرسشنامه های قضاوت اخلاقی (1998) و رشد اجتماعی واینلند (1965) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون های t, تحلیل واریانس دو و چند راهه مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نشان داد میزان رشد اجتماعی و قضاوت اخلاقی دانش آموزان حافظ قرآن بالاتر از دانش آموزان عادی است. همچنین تفاوت بین خرده مقیاس های رشد اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر معنی دار, و نیز رابطه بین رشد اجتماعی و قضاوت اخلاقی معنی دار و مثبت است.نتیجه گیری: این پژوهش, مبین نقش موثر شیوه های جدید آموزش و پرورش قرآن محور در افزایش رشد اجتماعی و قضاوت اخلاقی دانش آموزان, نسبت به روش های متداول و سنتی آموزش و پرورش است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زادشیر، فرزانه، استکی، مهناز، و امامی پور، سوزان. (1388). مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی. روان شناسی کاربردی، 3(2 (پیاپی 10))، 25-47. SID. https://sid.ir/paper/151825/fa

Vancouver: کپی

زادشیر فرزانه، استکی مهناز، امامی پور سوزان. مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛3(2 (پیاپی 10)):25-47. Available from: https://sid.ir/paper/151825/fa

IEEE: کپی

فرزانه زادشیر، مهناز استکی، و سوزان امامی پور، “مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی،” روان شناسی کاربردی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 25–47، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151825/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button