Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین متعلقات مهم، نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف: پژوهش تعیین رابطه نظام ارزشی مصرف کنندگان بر نگرش های آنها حین فرایند تصمیم گیری, و بر متعلقات به عنوان فرایندهای پس از خرید کردن بود.روش: پژوهش همبستگی و نمونه گیری به صورت خوشه ای بود. برای انجام پژوهش 213 نفر از میان دانشجویان دانشگاه اصفهان انتخاب شدند و به زمینه یابی ارزش های شوارتز (2004), نگرش سنج خرید کردن (1385) و یک پرسش باز پاسخ درباره متعلقات مهم افراد, با استفاده از مقولات کدگذاری ریچینز (1994) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از تحلیل همبستگی متعارف – که نوعی تحلیل آماری چند متغیری است که روابط چند متغیر را با چند متغیر دیگر مورد سنجش قرار می دهد – تحلیل شد.یافته ها: نشان داد ارزش های سطح فردی با نگرش های افراد و انواع متعلقات مهم افراد رابطه دارند و آنها را پیش بینی می کنند. همچنین نگرش های خرید کردن با انواع متعلقات رابطه دارد.نتیجه گیری: به طور کلی نه تنها کارکردهای روان شناختی کل گستره ارزش – نگرش – رفتار را در بر می گیرد, بلکه این کارکردها با نظام ارزشی پیچیده تری نیز در ارتباط است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، ملیحه سادات، نوری، ابوالقاسم، و عریضی سامانی، سیدحمیدرضا. (1388). رابطه بین متعلقات مهم, نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان. روان شناسی کاربردی، 3(2 (پیاپی 10))، 48-65. SID. https://sid.ir/paper/151826/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی ملیحه سادات، نوری ابوالقاسم، عریضی سامانی سیدحمیدرضا. رابطه بین متعلقات مهم, نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛3(2 (پیاپی 10)):48-65. Available from: https://sid.ir/paper/151826/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه سادات کاظمی، ابوالقاسم نوری، و سیدحمیدرضا عریضی سامانی، “رابطه بین متعلقات مهم, نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان،” روان شناسی کاربردی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 10)، pp. 48–65، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151826/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا