Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,483
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,284
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رابطه بین مولفه های ابراز گری هیجانی و خود پنداره در دانشجویان دختر و پسر

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 51

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور تعیین و مقایسه رابطه بین مولفه های ابرازگری هیجانی و خود پنداره در دانشجویان دختر و پسر انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. نمونه پژوهش شامل 214 نفر (107 دانشجوی پسر و 107 دانشجوی دختر) بود که به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. داده ها به کمک پرشسنامه های ابرازگری هیجانی (1990) و پرسشنامه خود پنداره بک (1990) گردآوری و با استفاده از آزمون های آماری همبستگی, آزمون t, تحلیل رگرسیون و تبدیل z فیشر تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین ابراز صمیمیت و خود پنداره در دانشجویان پسر و دختر رابطه مثبت وجود دارد. دانشجویان پسری که ابرازگری هیجانی مثبت بیشتری داشتند از خود پنداره مثبت, و دانشجویان دختری که ابرازگری هیجانی منفی بیشتری داشتند از خود پنداره منفی برخوردار بودند. بین نمره کلی ابرازگری هیجان و خود پنداره در دانشجویان پسر رابطه مثبت وجود داشت, اما در دانشجویان دختر بین این دو مولفه رابطه ای مشاهده نشد. همچنین, فقط همبستگی بین ابرازگری هیجانی منفی و خود پنداره در دانشجویان دختر و پسر با هم تفاوت معناداری داشت. نتیجه گیری: مولفه های ابرازگری هیجانی پیش بینی کننده های خوبی برای خود پنداره دانشجویان هستند و کمک به دانشجویان برای شناسایی هیجان ها و ابراز صحیح آن ها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش شناخت خود و شکل گیری خودپنداره در آن ها باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضاپورمیرصالح، یاسر، ریحانی کیوی، شهناز، خباز، محمود، و ابوترابی کاشانی، پریسا. (1389). مقایسه رابطه بین مولفه های ابراز گری هیجانی و خود پنداره در دانشجویان دختر و پسر. روان شناسی کاربردی، 4(1 (پیاپی 13))، 40-51. SID. https://sid.ir/paper/151850/fa

Vancouver: کپی

رضاپورمیرصالح یاسر، ریحانی کیوی شهناز، خباز محمود، ابوترابی کاشانی پریسا. مقایسه رابطه بین مولفه های ابراز گری هیجانی و خود پنداره در دانشجویان دختر و پسر. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1389؛4(1 (پیاپی 13)):40-51. Available from: https://sid.ir/paper/151850/fa

IEEE: کپی

یاسر رضاپورمیرصالح، شهناز ریحانی کیوی، محمود خباز، و پریسا ابوترابی کاشانی، “مقایسه رابطه بین مولفه های ابراز گری هیجانی و خود پنداره در دانشجویان دختر و پسر،” روان شناسی کاربردی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 40–51، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151850/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا