Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,417
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,286
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش رویکرد ارتباطی ویرجینیا ستیر بر رابطه والد، فرزندی دختران نوجوان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 25

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی آموزش های مبتنی بر رویکرد ارتباطی ستیر بر بهبود رابطه والد, فرزندی دختران نوجوان بود. روش: روش مطالعه شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون, گروه گواه و پیگیری و جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 19 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 87-88 به تعداد 1850 نفر بود. با روش چندمرحله ای از میان آنها 30 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و پس از همتاسازی در دو گروه 15 نفری آزمایش و گواه جایگرین شدند و در مراحل پیش آزمون و پس آزمون و یک ماه بعد در مرحله پیگیری به مقیاس تاکتیک های تعارض اشتراس (1996) پاسخ دادند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه دو ساعته در جلسات آموزش رویکرد ارتباطی ستیر 2 بار در هفته شرکت کردند. برای تحلیل داده ها از تحلیل کو واریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد اجرای جلسات به طور معنی داری توانسته است پرخاشگری کلامی و پرخاشگری جسمانی گروه آزمایش را کاهش, و توانایی استفاده از مهارت استدلال آنها افزایش دهد. این نتایج پس از پیگیری یک ماهه نیز تایید شد. نتیجه گیری: رویکرد ارتباطی ستیر با افزایش مهارتهای ارتباطی و کاهش پرخاشگری دختران نوجوان میتواند رابطه والد, فرزندی آنها را بهبود بخشد. بنابراین میتوان آن را روش موثری برای بهبود روابط والد, فرزندی دانست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، معصومه، جلویاری، فرحناز، و تبریزی، مصطفی. (1392). اثربخشی آموزش رویکرد ارتباطی ویرجینیا ستیر بر رابطه والد, فرزندی دختران نوجوان. روان شناسی کاربردی، 7(4 (پیاپی 28))، 9-25. SID. https://sid.ir/paper/151864/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی معصومه، جلویاری فرحناز، تبریزی مصطفی. اثربخشی آموزش رویکرد ارتباطی ویرجینیا ستیر بر رابطه والد, فرزندی دختران نوجوان. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛7(4 (پیاپی 28)):9-25. Available from: https://sid.ir/paper/151864/fa

    IEEE: کپی

    معصومه موسوی، فرحناز جلویاری، و مصطفی تبریزی، “اثربخشی آموزش رویکرد ارتباطی ویرجینیا ستیر بر رابطه والد, فرزندی دختران نوجوان،” روان شناسی کاربردی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28)، pp. 9–25، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا