مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,172
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,261
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی و پرخاشگری دختران پرخاشگر

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی آموزش روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی و پرخاشگری دختران پرخاشگر بود. روش: روش پژوهش شبه آزمایشی با پیش آزمون, پس آزمون با گروه گواه و پیگیری 1 ماهه و جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 13 شهر تهران به تعداد 1950 دانش آموز در سال تحصیلی 91-92 بود که از میان آنها 30 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و پس از همتاسازی به صورت تصادفی در دو گروه گواه و آزمایش جایگرین شد. آزمودنی ها پرسشنامه پرخاشگری زاهدی فر (1379) جهت غربالگری و پرسشنامه مهارت های ارتباطی عطارها (1386) را تکمیل کردند و از آزمون تحلیل اندازه های مکرر برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش روان نمایشگری, مهارت های ارتباطی دختران پرخاشگر را افزایش و میزان پرخاشگری آنها را کاهش داده است و نسبت به گروه گواه در پیگیری تفاوت معنی دار در دو متغیر وابسته مشاهده شد. نتیجه گیری: از آنجا که رویکرد روان نمایشگری مهارت های ارتباطی را افزایش و پرخاشگری را کاهش می دهد لذا استفاده از آن به عنوان روش موثر درمانی پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوبانی، مریم، زاده محمدی، علی، و جراره، جمشید. (1392). اثربخشی آموزش روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی و پرخاشگری دختران پرخاشگر. روان شناسی کاربردی، 7(4 (پیاپی 28))، 27-44. SID. https://sid.ir/paper/151865/fa

    Vancouver: کپی

    خوبانی مریم، زاده محمدی علی، جراره جمشید. اثربخشی آموزش روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی و پرخاشگری دختران پرخاشگر. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1392؛7(4 (پیاپی 28)):27-44. Available from: https://sid.ir/paper/151865/fa

    IEEE: کپی

    مریم خوبانی، علی زاده محمدی، و جمشید جراره، “اثربخشی آموزش روان نمایشگری بر مهارت های ارتباطی و پرخاشگری دختران پرخاشگر،” روان شناسی کاربردی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28)، pp. 27–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button