Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,733
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مرزی در مدارس عادی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر تعیین وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان دیرآموز مرزی بود.روش: پژوهش توصیفی و جامعه آماری پژوهش دانش آموزان مرزی مشغول به تحصیل در مداری عادی شهرستان خمینی شهر بودند که از میان آنها 58 پسر و 42 دختر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. علاوه بر مراجعه به سوابق و کارنامه های تحصیلی دانش آموزان, از پرسشنامه رفتاری کودکان راتر (فرم معلم, 1967), آزمون هوشی ریون (فرم کودکان, 1974) و (پرسشنامه سنجش وضعیت اجتماعی, اقتصادی خانواده, 1982) و برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و تحلیل واریانس چند متغیره استفاده گردید.یافته ها: نشان داد دانش آموزان پسر دیرآموز مشغول به تحصیل در مدارس عادی از نظر تحصیلی نسبت به دانش آموزان دختر دیرآموز در وضعیت ضعیف تری قرار دارند. همچنین تفاوت بین وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان مرزی و متغیرهای جمعیت شناختی (پایه, جنس, تحصیلات پدر و مادر و وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان اجتماعی, اقتصادی خانواده) معنادار نبود.نتیجه گیری: اگرچه دانش آموزان مرزی در سالهای اولیه ورود به دبستان, نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند ولی از نظر تحصیلی در پایه های اول تا پنجم ابتدایی تفاوت معناداری در این زمینه از خود نشان نمی دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حدادی، علیرضا، و فرامرزی، سالار. (1388). وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مرزی در مدارس عادی. روان شناسی کاربردی، 3(3 (پیاپی 11))، 35-47. SID. https://sid.ir/paper/151923/fa

    Vancouver: کپی

    حدادی علیرضا، فرامرزی سالار. وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مرزی در مدارس عادی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛3(3 (پیاپی 11)):35-47. Available from: https://sid.ir/paper/151923/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا حدادی، و سالار فرامرزی، “وضعیت تحصیلی و رفتاری دانش آموزان کم توان ذهنی مرزی در مدارس عادی،” روان شناسی کاربردی، vol. 3، no. 3 (پیاپی 11)، pp. 35–47، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151923/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا