مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مهارت های مثبت اندیشی بر بهبود رابطه پدر جانباز و دختر وی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 140

چکیده

 اهداف: کناره گیری عاطفی و هیجانی پدر جانباز از فرزندانش در کلیه مراحل رشد روانی آنها, به طور مکرر و مستمر آنها را در معرض فشارها و ضربات روانی قرار می دهد که باعث کاهش کیفیت زندگی آنان می شود. این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی مهارت های مثبت اندیشی بر بهبود رابطه والد فرزندی دختران مقطع متوسطه خانواده جانبازان انجام شد.مواد و روش ها: در این پژوهش تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل, 30 دانش آموز دختر مقطع متوسطه خانواده جانبازان شهر اصفهان در سال تحصیلی 95-1394 به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده و به روش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسش نامه ولی فرزندی (فرم پدر) بود. آزمودنی های گروه آزمایش, آموزش مهارت های مثبت اندیشی را طی 8 جلسه 60 دقیقه ای دریافت کردند, ولی گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکردند. پس از اجرای جلسات آموزشی, پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 و آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در مرحله پس آزمون, میانگین نمره رابطه ولی فرزندی در گروه آزمایش (18.71±107.66) به طور معنی داری بیشتر از گروه کنترل (11.40±96.53) بود (p<0.05).نتیجه گیری: آموزش مهارت های مثبت اندیشی می تواند بر بهبود رابطه والد فرزندی دختران نوجوان خانواده جانبازان موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملاحی، مریم، و نیک نژادی، فرزانه. (1395). اثربخشی مهارت های مثبت اندیشی بر بهبود رابطه پدر جانباز و دختر وی. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، 8(3)، 135-140. SID. https://sid.ir/paper/152274/fa

    Vancouver: کپی

    ملاحی مریم، نیک نژادی فرزانه. اثربخشی مهارت های مثبت اندیشی بر بهبود رابطه پدر جانباز و دختر وی. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)[Internet]. 1395؛8(3):135-140. Available from: https://sid.ir/paper/152274/fa

    IEEE: کپی

    مریم ملاحی، و فرزانه نیک نژادی، “اثربخشی مهارت های مثبت اندیشی بر بهبود رابطه پدر جانباز و دختر وی،” طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، vol. 8، no. 3، pp. 135–140، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button