Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

971
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه اضطراب رایانه ای با انگیزه پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و جنسیت دانشجویان جانباز و ایثارگر شهر تهران: سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 23

چکیده

 زمینه: اضطراب رایانه ای می تواند موجب اختلال در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان گردد که توجه به آن, موضوعی مهم در ارتقای سلامت و دانش دانشجویان جانباز است.هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین جنسیت, انگیزه پیشرفت تحصیلی, عزت نفس با اضطراب رایانه ای در بین دانشجویان ایثارگر و جانباز دانشگاه های شهر تهران در سال 1389 انجام گردید.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بوده که با روش نمونه گیری خوشه ای از جامعه پژوهش, تعداد 200 دانشجوی ایثارگر و جانباز انتخاب گردیدند, داده ها پس از گردآوری بوسیله پرسشنامه معتبر شده, تحلیل گردید.نتیجه گیری: نتایج پژوهش در مورد 200 دانشجوی مورد مطالعه نشان داد که بین انگیزه پیشرفت تحصیلی و اضطراب رایانه ای, ضریب همبستگی برابر -0.262 و حدود اطمینان نود و پنج درصد وجود دارد همچنین بین عزت نفس و اضطراب رایانه با حدود اطمینان نود و پنج درصد, ضریب همبستگی -0.385 بود.بحث: عزت نفس تبیین کننده بهتر و قوی تری در پیش بینی اضطراب رایانه ای است که این موضوع می تواند راهنمایی مناسب برای سیاست گزاران اجتماعی و فرهنگی کشور در جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات تحصیلی برای دانشجویان ایثارگر و جانباز کشور باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سرآبادانی تفرشی، لیلا، بلوردی، اکبر، و قیاسی، محمد. (1390). بررسی رابطه اضطراب رایانه ای با انگیزه پیشرفت تحصیلی, عزت نفس و جنسیت دانشجویان جانباز و ایثارگر شهر تهران: سال 1389. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، 4(13)، 16-23. SID. https://sid.ir/paper/152342/fa

    Vancouver: کپی

    سرآبادانی تفرشی لیلا، بلوردی اکبر، قیاسی محمد. بررسی رابطه اضطراب رایانه ای با انگیزه پیشرفت تحصیلی, عزت نفس و جنسیت دانشجویان جانباز و ایثارگر شهر تهران: سال 1389. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)[Internet]. 1390؛4(13):16-23. Available from: https://sid.ir/paper/152342/fa

    IEEE: کپی

    لیلا سرآبادانی تفرشی، اکبر بلوردی، و محمد قیاسی، “بررسی رابطه اضطراب رایانه ای با انگیزه پیشرفت تحصیلی, عزت نفس و جنسیت دانشجویان جانباز و ایثارگر شهر تهران: سال 1389،” طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، vol. 4، no. 13، pp. 16–23، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا