مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت تاسیس رشته فلسفه آموزش بزرگسالان به عنوان حوزه ای میان رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد در زیرمجموعه علوم تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف از این نوشتار معرفی حوزه معرفتی فلسفه آموزش بزرگسالان به عنوان حوزه ای میان رشته ای است. درحال حاضر, گرایش های فلسفه تعلیم و تربیت و آموزش بزرگسالان, در مقاطع تحصیلات تکمیلی علوم تربیتی به عنوان دو گرایش مستقل مطالعه و تحقیق می شوند. این نوشتار می کوشد ضرورت ایجاد پلی با عنوان «فلسفه آموزش بزرگسالان بین فلسفه تعلیم و تربیت و آموزش » را آشکار سازد. در این مقاله, تاریخچه صدساله بزرگسالان مطالعات فلسفی در حوزه آموزش بزرگسالان و تلاش های افرادی مانند گرونت ویگ, بوبر و لیندمن بررسی شده است.گرچه مباحث عمده در فلسفه آموزش بزرگسالان را می توان به سه بخش تقسیم کرد, اما در این مقاله, بیشتر به بخش اول اشاره شده است. این سه بخش عبارتند از: 1. طبقه بندی های ارایه شده برای دیدگاه های فلسفی مطرح در آموزش بزر گسالان از قبیل طبقه بندی الیاس و مریام, طبقه بندی هیمسترا؛2. بررسی ریشه های فلسفی رویکردهای سوادآموزی از قبیل سوادآموزی تابعی, سوادآموزی توده ای, سوادآموزی آگاهی بخش و سواد اطلاعاتی؛3. مطالعه آرای متفکران مهم در حوزه فلسفه آموزش بزرگسالان.در پایان, نگارنده هفت دهه سوادآموزی در ایران را بررسی کرده و کوشیده است که نشان دهد ریشه بسیاری از ناکامی های سوادآموزی در ایران, به سبب نداشتن پشتوانه فلسفی نظری است. لذا با تاسیس این رشته جدید, می توان با بهره گیری از منابع فلسفی و تربیتی, به فهم و حل (کاهش) مسایل و مشکلات آموزش بزرگسالان و سوادآموزی در ایران کمک کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زندوانیان، احمد. (1388). ضرورت تاسیس رشته فلسفه آموزش بزرگسالان به عنوان حوزه ای میان رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد در زیرمجموعه علوم تربیتی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 2(1 (پیاپی 5))، 87-117. SID. https://sid.ir/paper/152476/fa

Vancouver: کپی

زندوانیان احمد. ضرورت تاسیس رشته فلسفه آموزش بزرگسالان به عنوان حوزه ای میان رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد در زیرمجموعه علوم تربیتی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1388؛2(1 (پیاپی 5)):87-117. Available from: https://sid.ir/paper/152476/fa

IEEE: کپی

احمد زندوانیان، “ضرورت تاسیس رشته فلسفه آموزش بزرگسالان به عنوان حوزه ای میان رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد در زیرمجموعه علوم تربیتی،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 87–117، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152476/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button