مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

965
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردهای میان رشته ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 58

چکیده

 این تحقیق الگوها و انواع مختلف برنامه درسی تلفیقی را مورد بررسی قرار داده و تناسب آن ها را در رشته اقتصاد و مالیه اسلامی مورد توجه قرار می دهد. در واقع به این سوال پاسخ می دهد که اگر رشته اقتصاد و مالیه اسلامی به عنوان حوزه ای میان رشته ای در علوم انسانی - اسلامی بخواهد تشکیل شود, از کدامیک از رویکردهای مطرح می تواند استفاده کند و ظرفیت هر یک از رویکردهای میان رشته ای در این رابطه چه میزان است؟ ضمن ارایه دو اصل «ارتباط حداکثری» و «بهره برداری حداکثری», نشان می دهد که رویکرد مناسب برای دوره اقتصاد و مالیه اسلامی رویکردی محتوا محور است و از گونه های مطرح شده نیز, رویکردهای درون رشته ای و میان رشته ای موازی در شرایط موجود مناسب نبوده و توانایی تامین اصول مطرح شده را ندارند؛ رویکردهای چندرشته ای, متقاطع, متکثر و همچنین فرارشته ای و پسارشتگی نیز گرچه از دو رویکرد قبلی متناسب تر می باشند, اما در شرایط موجود استفاده از آن ها با توجه به نقاط ضعفی که دارند پیشنهاد نمی شود. در نهایت به نظر می رسد ظرفیت و کارایی رویکرد بین رشته ای از بقیه رویکردها بیشتر بوده و برنامه ریز رشته اقتصاد و مالیه اسلامی می تواند در تدوین برنامه درسی دوره از آن بهره ببرد. به هر حال در عمل می توان از رویکرد بین رشته ای به عنوان رویکرد اصیل و مبنایی بهره برد و در کنار آن از نقاط قوت موجود در سایر رویکردها نیز به منظور تقویت برنامه درسی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میسمی، حسین، عبدالهی، محسن، شهیدی نسب، مصطفی، و قائمی اصل، مهدی. (1389). رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، 2(3 (پیاپی 7))، 31-58. SID. https://sid.ir/paper/152536/fa

    Vancouver: کپی

    میسمی حسین، عبدالهی محسن، شهیدی نسب مصطفی، قائمی اصل مهدی. رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی. مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی[Internet]. 1389؛2(3 (پیاپی 7)):31-58. Available from: https://sid.ir/paper/152536/fa

    IEEE: کپی

    حسین میسمی، محسن عبدالهی، مصطفی شهیدی نسب، و مهدی قائمی اصل، “رویکردهای میان ‌رشته‌ ای و طراحی برنامه درسی رشته اقتصاد و مالیه اسلامی،” مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 31–58، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152536/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button