Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,816
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,226
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی نمایش درمانی بر فراخنای توجه دانش آموزان پسر دارای ناتوانی هوشی تحولی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 85

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی نمایش درمانی بر فراخنای توجه دانش آموزان پسر دارای ناتوانی هوشی تحولی دوره ابتدایی اجرا شد.روش: در مطالعه شبه آزمایشی حاضر از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. بدین منظور, 30 دانش آموز پسر از دو مدرسه استثنایی با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و نیمی از آنها به طور تصادفی در هر یک از گروه های آزمایش و کنترل جایگزین شدند. فراخنای توجه دانش آموزان با استفاده از آزمون تولوز - پیرون و آزمون شناختی - تشخیصی کی اندازه گیری شد. گروه آزمایش در 12 جلسه نمایش درمانی 45 دقیقه ای به مدت 6 هفته شرکت کردند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. در پایان جلسات درمانی مجددا آزمون تولوز - پیرون و آزمون شناختی - تشخیصی کی روی هر دو گروه اجرا شد. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین فراخنای توجه حاصل از آزمون های شناختی - تشخیصی کی و تولوز - پیرون در گروه های آزمایش و کنترل تفاوت معنادار وجود دارد.نتیجه گیری: در مجموع, می توان نتیجه گرفت که نمایش درمانی موجب بهبود فراخنای توجه در کودکان آموزش پذیر دارای ناتوانی هوشی تحولی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیاتی، حمیده، پورمحمدرضای تجریشی، معصومه، و زاده محمدی، علی. (1391). اثربخشی نمایش درمانی بر فراخنای توجه دانش آموزان پسر دارای ناتوانی هوشی تحولی. روان شناسی بالینی، 4(1 (پیاپی 13))، 75-85. SID. https://sid.ir/paper/152689/fa

    Vancouver: کپی

    بیاتی حمیده، پورمحمدرضای تجریشی معصومه، زاده محمدی علی. اثربخشی نمایش درمانی بر فراخنای توجه دانش آموزان پسر دارای ناتوانی هوشی تحولی. روان شناسی بالینی[Internet]. 1391؛4(1 (پیاپی 13)):75-85. Available from: https://sid.ir/paper/152689/fa

    IEEE: کپی

    حمیده بیاتی، معصومه پورمحمدرضای تجریشی، و علی زاده محمدی، “اثربخشی نمایش درمانی بر فراخنای توجه دانش آموزان پسر دارای ناتوانی هوشی تحولی،” روان شناسی بالینی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 75–85، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا