مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مصرف در آگهی های تجاری: یک تحلیل نشانه شناختی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 92

چکیده

آگهی های تجاری متن های ارتباطی هستند که معنا از خلال آنها جریان می یابد. این مقاله درصدد واکاوی نسبت میان مفهوم مصرف و آگهی های تجاری است و برای نیل به این هدف, از رویکردی نشانه شناختی استفاده می کند. در این پژوهش, با استفاده از نمونه گیری غیر احتمالی, 20 آگهی پخش شده از شبکه سه سیما در سه ماهه آخر سال 1387 بررسی شد. نشانه شناسی نمونه های انتخاب شده بیانگر آن است که آگهی های تجاری با استفاده از تمهیداتی مانند واقع نمایی, به کارگیری ابزارهای علمی و مولفه های مرتبط با طبیعت, تاکید بر نام تجاری و جان بخشی به کالاها, سعی در ارایه تصویری از مصرف کننده ایده آل دارند؛ این متن ها, مصرفی ایده آل را برای مصرف کننده ای ایده آل به تصویر می کشند که در جهانی کامل, بی نقص, آرمانی و رویایی زندگی می کند. این جهان, جهان متن آگهی های تجاری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سروی زرگر، محمد. (1389). مصرف در آگهی های تجاری: یک تحلیل نشانه شناختی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 17(1 (پیاپی 61))، 59-92. SID. https://sid.ir/paper/152842/fa

    Vancouver: کپی

    سروی زرگر محمد. مصرف در آگهی های تجاری: یک تحلیل نشانه شناختی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1389؛17(1 (پیاپی 61)):59-92. Available from: https://sid.ir/paper/152842/fa

    IEEE: کپی

    محمد سروی زرگر، “مصرف در آگهی های تجاری: یک تحلیل نشانه شناختی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 17، no. 1 (پیاپی 61)، pp. 59–92، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button