مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه مدل های اثرات رسانه ها

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 152

چکیده

 در این مقاله به چهار مدل از اثرات رسانه ها, یعنی اثرات مستقیم, شرطی, انباشتی و شناختی و متغیرهای مهم در هر مدل پرداخته شده است. این مدل ها, چهار فرایند مختلف از اثرات رسانه ها را که از پژوهش های مختلف به دست آمده اند, نشان می دهند. تفاوت مدل ها در این است که هر یک, بر جنبه خاصی از محتوای رسانه ها یا مخاطبان به عنوان دریافت کنندگان اثرات رسانه ها, تاکید دارند. این چهار مدل برای متمرکز کردن تبیین ها طراحی شده اند. از آنجا که هر مدل, تنها بر بخشی از دلایل تاثیر رسانه ها تاکید دارد هیچ کدام از آنها به تنهایی نمی تواند تبیین کاملی از اثرات رسانه ها ارایه دهد. با این حال, اهمیت و ارزشمندی این مدل ها به این دلیل است که می توان به کمک آنها, فرایندهای اثرات رسانه ها را به طور مستقیم مطالعه کرد. در پایان پیشنهادهایی برای مدیران, برنامه ریزان و برنامه سازان رسانه ها, بویژه رسانه رادیو و تلویزیون ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعدی پور، اسماعیل. (1388). بررسی و مقایسه مدل های اثرات رسانه ها. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 16(2 (پیاپی 58))، 121-152. SID. https://sid.ir/paper/152850/fa

    Vancouver: کپی

    سعدی پور اسماعیل. بررسی و مقایسه مدل های اثرات رسانه ها. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1388؛16(2 (پیاپی 58)):121-152. Available from: https://sid.ir/paper/152850/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل سعدی پور، “بررسی و مقایسه مدل های اثرات رسانه ها،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 16، no. 2 (پیاپی 58)، pp. 121–152، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152850/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button