Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,090
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

788
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه های جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 93

چکیده

 پژوهش حاضر, به دنبال بررسی تاثیر استفاده از رسانه های گروهی و شبکه های ارتباط جمعی بر هویت ملی بوده است. به منظور بررسی این رابطه, از نظرات آندرسون, رایزمن, گیدنز و انگلهارت استفاده شده است. این پژوهش به صورت پیمایشی و با استفاده از توزیع پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان, در سال تحصیلی 88-1387 انجام شده است. نمونه گیری در مرحله اول, با روش طبقه بندی شده و در مرحله دوم, به صورت سهمیه ای انجام گرفته و حجم نمونه 490 نفر بوده است. آزمون فرضیه ها نشان می دهد بین استفاده از رسانه های جمعی و هویت ملی, رابطه وجود دارد. به این ترتیب که افراد استفاده کننده از رسانه های داخلی, در سازه هویت ملی نمره بالایی دریافت کرده اند و بر عکس, نمره افراد استفاده کننده از رسانه های خارجی در این سازه, نمره پایینی بوده است. این یافته, نشان دهنده تغییر نگرش ها به سمت الگوها و گرایش های جدید است. همچنین برای بررسی فرضیه ها از تحلیل رگرسیون استفاده شده است. یافته های تجربی نشان می دهد که از میان متغیرهای اثرگذار بر هویت ملی, به ترتیب, جنس, میزان استفاده از رسانه های خارجی, میزان استفاده از رسانه های داخلی, سن و وضعیت تاهل در تعیین گرایش هویت ملی, از سهم بیشتری برخوردار بوده اند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ربانی، علی، ربانی خوراسگانی، رسول، و حسنی، محمدرضا. (1388). رسانه های جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 16(2 (پیاپی 58))، 65-93. SID. https://sid.ir/paper/152853/fa

Vancouver: کپی

ربانی علی، ربانی خوراسگانی رسول، حسنی محمدرضا. رسانه های جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1388؛16(2 (پیاپی 58)):65-93. Available from: https://sid.ir/paper/152853/fa

IEEE: کپی

علی ربانی، رسول ربانی خوراسگانی، و محمدرضا حسنی، “رسانه های جمعی و هویت ملی مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 16، no. 2 (پیاپی 58)، pp. 65–93، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152853/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا