مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,188
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه هنجاری رسانه ها از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی: از 1357 تا سی امین سال انقلاب

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 37

چکیده

 نظریه های هنجاری, مشخص کننده بایدها و نباید ها در عملکرد رسانه ها هستند. در این رابطه سیبرت (1963) چهار نظریه اقتدارگرا, لیبرالی, مسوولیت اجتماعی و کمونیسم روسی را معرفی کرد. پس از او مریل با ارایه دسته بندی دوگانه (اقتدارگرا, لیبرالی), هاچتن با تقسیم بندی پنج گانه (اقتدارگرا, کمونیسم روسی, توسعه بخش, انقلابی و غربی), آلتشول با سه نظریه (بازار, مارکسیسم و پیشرو) و سرانجام مک کوئیل با افزودن دو نظریه توسعه بخش و مشارکت دموکراتیک به تقسیمات چهارگانه این نظریه, آن را به عنوان نظریه هنجاری رسانه ها معرفی کردند.در این مقاله تلاش شده است بر اساس مولفه های اصلی نظریه های هنجاری رسانه ها, دیدگاه های رهبران انقلاب اسلامی, امام خمینی و آیت اله خامنه ای, از میان سخنان ایشان استخراج شود. گزاره های به دست آمده نشان می دهد, نظام هنجاری مطلوب آنان, با وجود برخی شباهت ها به شش نظریه دیگر, دارای ویژگی هایی است که شاید بتوان به عنوان الگوی هفتم از آن سخن گفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باهنر، ناصر، و ترکاشوند، علی اصغر. (1388). نظریه هنجاری رسانه ها از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی: از 1357 تا سی امین سال انقلاب. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 16(2 (پیاپی 58))، 9-37. SID. https://sid.ir/paper/152854/fa

Vancouver: کپی

باهنر ناصر، ترکاشوند علی اصغر. نظریه هنجاری رسانه ها از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی: از 1357 تا سی امین سال انقلاب. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1388؛16(2 (پیاپی 58)):9-37. Available from: https://sid.ir/paper/152854/fa

IEEE: کپی

ناصر باهنر، و علی اصغر ترکاشوند، “نظریه هنجاری رسانه ها از دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی: از 1357 تا سی امین سال انقلاب،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 16، no. 2 (پیاپی 58)، pp. 9–37، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152854/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button