مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

«توجه»، حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 114

چکیده

 در اقتصاد آنچه تعیین کننده ارزش هر کالایی است, میزان کمیابی آن است. افزایش تصاعدی شمار رسانه ها و بمباران اطلاعاتی مخاطبان از سوی آنها باعث شده است که عنصر کمیاب در حوزه اقتصاد رسانه, به جای اطلاعات, توجه مخاطبان به رسانه ها و اطلاعات ارسالی از سوی آنها باشد. کمیابی توجه, سبب پدید آمدن نظریه جدیدی درباره ماهیت اقتصاد به نام «اقتصاد توجه» شده است. بر این اساس, هدف مقاله حاضر, معرفی نظریه «اقتصاد توجه» و بررسی نقش آن در اقتصاد رسانه هاست.بنابراین نخستین بخش مقاله به تعریف ماهیت اقتصاد و نقش کمیابی در آن اختصاص یافته, سپس شیوه های سنجش و مدیریت توجه مخاطبان تشریح و در بحث توجه رسانه به مخاطبان, دو نوع توجه «واقعی» و «کاذب» تعریف و در پایان نیز احتمال پذیرش نوعی تغییر حالت در توجه کردن مخاطبان به محرک های رسانه ای, از توجه عمیق به توجه کلی مطرح شده است که می تواند زمینه ساز تحقیقات آتی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرهنگی، علی اکبر، قراگوزلو، علیرضا، و صلواتیان، سیاوش. (1389). «توجه», حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 17(3 (پیاپی 63))، 91-114. SID. https://sid.ir/paper/152889/fa

    Vancouver: کپی

    فرهنگی علی اکبر، قراگوزلو علیرضا، صلواتیان سیاوش. «توجه», حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1389؛17(3 (پیاپی 63)):91-114. Available from: https://sid.ir/paper/152889/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر فرهنگی، علیرضا قراگوزلو، و سیاوش صلواتیان، “«توجه», حکمرانی جدید در اقتصاد رسانه،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 17، no. 3 (پیاپی 63)، pp. 91–114، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152889/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button