Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,071
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل راهکارهای تجاری سازی پیام رسان های ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 108

چکیده

پیام رسان ها به عنوان عضو جدیدی از خانواده رسانه های اجتماعی, با استقبال گسترده ای از سوی کاربران فضای مجازی کشور مواجه شده اند؛ به گونه ای که درصد بالایی از پهنای باند مصرفی اینترنت کشور به این اپلیکیشن ها اختصاص یافته است؛ از این رو, در صورت وجود پیام رسان های موفق داخلی, در این زمینه صرفه جویی خواهد شد. هدف از مقاله حاضر, بررسی راهبردهای تجاری سازی پیام رسان های داخلی است. برای این منظور, پس از مطالعات کتابخانه ای و مرور ادبیات پژوهش در حوزه های تجاری سازی, شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها, با بهره گیری از روش تحلیل تم, دیدگاه های خبرگان و صاحبنظران این حوزه, جمع بندی و تلاش شده است تا راهکارهای تجاری سازی پیام رسان های ایرانی در قالب یک مدل ارائه شود. جامعه آماری پژوهش را خبرگان فضای مجازی تشکیل می دهند و نمونه گیری به صورت قضاوتی انجام شده است. با تحلیل تم مصاحبه ها, سه مقوله کلان سازمان پیام رسان ها, نظام حاکمیتی و محیط شناسایی شدند و راهبری کلان زنجیره ارزش پیام رسان ها, حمایت از پیام رسان های داخلی, اعتمادسازی و قانون گذاری, شایسته مهم ترین مؤلفه های مقوله نظام حاکمیتی شمرده شدند. راهبردهای تجاری, فرهنگ سازمانی, مدل کسب وکار, منابع تأمین مالی, نیروی انسانی و ویژگی های پیام رسان نیز از شاخص ترین مؤلفه های ویژگی های سازمان پیام رسان شناخته شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مومنی، داوود، اسدی، عباس، ثقفی، فاطمه، و روشندل اربطانی، طاهر. (1397). تدوین مدل راهکارهای تجاری سازی پیام رسان های ایرانی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 25(4 (پیاپی 96) )، 73-108. SID. https://sid.ir/paper/152910/fa

    Vancouver: کپی

    مومنی داوود، اسدی عباس، ثقفی فاطمه، روشندل اربطانی طاهر. تدوین مدل راهکارهای تجاری سازی پیام رسان های ایرانی. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1397؛25(4 (پیاپی 96) ):73-108. Available from: https://sid.ir/paper/152910/fa

    IEEE: کپی

    داوود مومنی، عباس اسدی، فاطمه ثقفی، و طاهر روشندل اربطانی، “تدوین مدل راهکارهای تجاری سازی پیام رسان های ایرانی،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 25، no. 4 (پیاپی 96) ، pp. 73–108، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا