Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

859
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر رسانه های جمعی بر احساس ناامنی زنان

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف پژوهش حاضر که به شیوه پیمایشی صورت گرفته, بررسی تاثیر رسانه های جمعی بر احساس ناامنی زنان در ابعاد مالی, جانی, فکری و حقوقی و همچنین احساس قربانی شدن آنان در جامعه آماری دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان بوده است که از میان آنان 370 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند. روش آماری به کار رفته, شامل رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر بوده و برای محاسبه ضرایب مسیر, از برآوردهای روش آموس استفاده شده است.بر اساس نتایج به دست آمده, احساس ناامنی زنان با احساس قربانی شدن آنان رابطه مستقیم دارد, همچنین بین میزان استفاده از رسانه های جمعی (تلویزیون و مجلات) و احساس ناامنی زنان همبستگی منفی وجود دارد؛ به این ترتیب که هر چه استفاده افراد از این رسانه ها بیشتر باشد احساس ناامنی آنان کمتر می شود. میزان تحصیلات والدین نیز با احساس ناامنی رابطه دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ربانی خوراسگانی، رسول، عباس زاده، محمد، و محمودمولایی کرمانی، بتول. (1389). تاثیر رسانه های جمعی بر احساس ناامنی زنان. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 17(4 (پیاپی 64))، 79-104. SID. https://sid.ir/paper/152919/fa

Vancouver: کپی

ربانی خوراسگانی رسول، عباس زاده محمد، محمودمولایی کرمانی بتول. تاثیر رسانه های جمعی بر احساس ناامنی زنان. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1389؛17(4 (پیاپی 64)):79-104. Available from: https://sid.ir/paper/152919/fa

IEEE: کپی

رسول ربانی خوراسگانی، محمد عباس زاده، و بتول محمودمولایی کرمانی، “تاثیر رسانه های جمعی بر احساس ناامنی زنان،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 17، no. 4 (پیاپی 64)، pp. 79–104، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152919/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا