مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سیاستگذاری رسانه ای

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 93

چکیده

 سیاستگذاری رسانه ای مجموعه ای از اصول و هنجارهاست که برای راهبری رفتار نظام های رسانه ای تدوین می شود. این سیاستگذاری, کاربردهای عملی, محدود و فوری نیز دارد اما در اصل, عملی بنیادی و وسیع است.سیاستگذاری ها, در متن برداشت عمومی جامعه از ارتباطات شکل می گیرند و از ایدئولوژی های سیاسی, شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و ارزش هایی که زیر بنای آن را تشکیل می دهند, ناشی می شوند و می کوشند این ارزش ها را با نیاز های واقعی و آینده نگری های رسانه ای مربوط سازند.به هر حال باید توجه داشت بدون شناخت سیاستگذاری عمومی و مراحل مختلف آن که در حیطه دولت صورت می گیرد, نمی توان درباره سیاستگذاری رسانه ای صحبت کرد. بی تردید سیاستگذاری رسانه ای در مقایسه با سیاستگذاری عمومی, از قدمت کمتری برخوردار است و به همین دلیل, مطالعه سیاستگذاری عمومی می تواند در این راه به ما کمک کند. در پژوهش حاضر نیز ابتدا, سیاستگذاری عمومی, تشریح و سپس, سیاستگذاری رسانه ای بررسی می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، حمید. (1387). سیاستگذاری رسانه ای. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، 15(53)، 69-93. SID. https://sid.ir/paper/152933/fa

Vancouver: کپی

محمدی حمید. سیاستگذاری رسانه ای. پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)[Internet]. 1387؛15(53):69-93. Available from: https://sid.ir/paper/152933/fa

IEEE: کپی

حمید محمدی، “سیاستگذاری رسانه ای،” پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)، vol. 15، no. 53، pp. 69–93، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152933/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button