مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

15
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ویژگی های فناوری های یادگیری مبتنی بر وب بر سازه های مدل پذیرش فناوری دیویس

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 160

چکیده

 این مطالعه باهدف بررسی نقش ویژگی های فناوری های یادگیری مبتنی بر وب در پیش بینی سازه های مدل پذیرش فناوری دیویس در بین معلمان انجام گرفت. به این منظور از روش همبستگی استفاده شد و داده ها از 150 نفر از معلمان شهر انار به روش نمونه گیری تصادفی ساده با استفاده از یک پرسشنامه اقتباس شده از مطالعات قبلی جمع آوری شد و با روش تحلیل مسیر تحلیل شد. نتایج نشان داد اثر مستقیم ویژگی­های فناوری مبتنی بر وب همچون سهولت فهم و سهولت یافتن بر سازه های سهولت و سودمندی ادراک شده کاربرد فناوری مثبت و معنی­دار است. همچنین نتایج نشان داد اثر مستقیم نیت رفتاری بر کاربرد واقعی, اثرات سودمندی ادراک شده و نگرش نسبت به کاربرد بر نیت رفتاری, اثر سودمندی ادراک شده بر نگرش نسبت به کاربرد, و اثر سهولت ادراک شده کاربرد فناوری بر سودمندی ادراک شده مثبت و معنی دار بود اما اثر سهولت ادراک شده کاربرد بر نگرش معنی دار نبود. نتایج واسطه ای نشان داد مسیر زنجیره ای سهولت یافتن, سودمندی, نگرش, نیت رفتاری و کاربرد واقعی و مسیر زنجیره ای سهولت یافتن, سودمندی, نگرش و نیت رفتاری مهم ترین مسیرهای پیش بینی کاربرد واقعی و نیت رفتاری کاربرد فناوری به وسیله معلمان هستند. این نتایج نشان داد باورها و نگرش معلمان بخصوص باور سودمندی ادراک شده و نگرش نسبت به کاربرد فناوری نقش مهمی در انتقال اثر سهولت فهم و سهولت یافتن فناوری بر کاربرد واقعی و نیت رفتاری کاربرد فناوری ایفاء می کنند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button