مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا دانش آموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 87-86

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی تاثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا دانش آموزان ویژه یادگیری می باشد. نمونه پژوهش کلیه دانش آموزان (دختر و پسر) ویژه یادگیری پایه سوم دبستان در شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 86-87 می باشد. تعداد نمونه 16 دختر و 14 پسر شناسایی شده با اختلال املا در مراکز ویژه یادگیری شهر کرمانشاه مشغول آموزش بودند که به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند و متغیرهای تاثیرگذار احتمالی از جمله بهره هوشی, پایه تحصیلی, جنسیت, سلامت روانی, سلامت جسمانی, در دو گروه کنترل شد.در این پژوهش از طرح شبه آزمایشی با اجرای پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. ابزار این پژوهش شامل مقیاس تجدید نظر شده هوش و کسلر و چک لیست تشخیصی مشکلات املا و آزمون محقق ساخته املا و چند رسانه ای آموزشی املا می باشد. گروه آزمایش 10 جلسه 75 دقیقه ای با چند رسانه ای املا آموزش دیدند, اما گروه کنترل بدون دریافت آموزش با چند رسانه ای به طور معمول آموزش خود را دریافت کردند. داده ها با استفاده از t مستقل تحلیل شدند و نتایج نشان داد بین میانگین نمرات گروه آزمایش و کنترل در سطح 0.01 تفاوت معنی داری جود دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا دانش آموزان ویژه یادگیری موثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ملکیان، فرامرز، و آخوندی، آذر. (1389). تاثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا دانش آموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 87-86. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(1 (مسلسل 21))، 145-162. SID. https://sid.ir/paper/154047/fa

Vancouver: کپی

ملکیان فرامرز، آخوندی آذر. تاثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا دانش آموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 87-86. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛6(1 (مسلسل 21)):145-162. Available from: https://sid.ir/paper/154047/fa

IEEE: کپی

فرامرز ملکیان، و آذر آخوندی، “تاثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املا دانش آموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 87-86،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 1 (مسلسل 21)، pp. 145–162، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154047/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button