مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,050
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توانش برخورد لحظه ای با خطاها و توانش ساختار زبانی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 110

چکیده

 این تحقیق به منظور مطالعه توانش برخورد لحظه ای با خطاها (Error Competence) به عنوان یک متغیر جدید و مرتبط با ضعف ساختار زبانی دانشجویان زبان انجام شده است. توانش برخورد لحظه ای با خطاها, به عنوان یکی از سطوح روانشناختی توانش توجیه خطاها (Error Orientation), به مفهوم آگاهی لحظه ای برای رویارویی صحیح با خطاها و در نتیجه کاهش سطح آسیب پذیری از آنان است. از طرف دیگر توانش توجیه خطاها, در مفهومی جامع تر, نشان دهنده چگونگی رویارویی زبان آموزان با خطاهای زبانی است. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان زبان انگلیسی دانشکاه آزاد اسلامی واحد رودهن تشکیل می دهد. تعداد 200 نفر از این دانشجویان با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب و برای همکاری در این مطالعه دعوت شدند. در این پژوهش از دو ابزار استاندارد شده برای جمع آوری داده ها استفاده شد که عبارتند از پرسشنامه توانش برخورد لحظه ای با خطاها (SECQ) و بخش ساختار زبان آزمون استاندارد تافل (TOEFL). روش تحقیق در این مطالعه مقایسه ای و توصیفی است و هدف از آن یافتن ارتباط معنی دار میان دو متغیر توانش برخورد لحظه ای با خطاها و توانش ساختار زبانی دانشجویان زبان در سطح پیشرفته است. این پژوهش باعث اثبات وجود ارتباطی معنی دار میان دو متغیر تحقیق شد به گونه ای که میزان همبستگی میان آنان 0.228 تعیین گردید که این مقدار مثبت و در سطح 0.01 معنی دار است. در نهایت این مطالعه راه را به منظور شناسایی توانش برخورد لحظه ای با خطاها به عنوان یک مهارت که نیاز به مدیریت و آموزش دارد هموار نموده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، احمد. (1388). توانش برخورد لحظه ای با خطاها و توانش ساختار زبانی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 4(4 (مسلسل 16))، 91-110. SID. https://sid.ir/paper/154066/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی احمد. توانش برخورد لحظه ای با خطاها و توانش ساختار زبانی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1388؛4(4 (مسلسل 16)):91-110. Available from: https://sid.ir/paper/154066/fa

    IEEE: کپی

    احمد یعقوبی، “توانش برخورد لحظه ای با خطاها و توانش ساختار زبانی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 4، no. 4 (مسلسل 16)، pp. 91–110، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154066/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button