مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,323
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های تفکر و سازگاری آموزشی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 32

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های تفکر و سازگاری آموزشی انجام شد. نمونه تحقیق شامل 581 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال تحصیلی 89-90 بود که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده بودند. برای جمع آوری داده ها از فرم کوتاه پرسش نامه سبک های تفکر استرنبرگ, واگنر و زانگ (TSI-R2-2007) و سازگاری آموزشی بیکر و سریاک (SACQ-1989) استفاده شد. داده ها از طریق آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: بین سبک های تفکر اجرایی, قضاوت گر, جزیی نگر, آزاد اندیش, سلسله مراتبی و بیرونی با سازگاری آموزشی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش رگرسیون چندگانه نیز نشان داد متغیر سن و سبک های تفکر قضاوت گر, آزاد اندیش و سلسله مراتبی به صورت مثبت و متغییر جنس و سبک های تفکر قانونی, الیگارشی و آنارشی به صورت منفی پیش بین معنادار سازگاری آموزشی هستند. حدود 19 درصد از واریانس سازگاری آموزشی از طریق این متغییرها قابل تبیین است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارعی، حیدرعلی، میرهاشمی، مالک، و شریفی، حسن پاشا. (1391). رابطه سبک های تفکر و سازگاری آموزشی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 8(1 (مسلسل 29))، 21-32. SID. https://sid.ir/paper/154097/fa

    Vancouver: کپی

    زارعی حیدرعلی، میرهاشمی مالک، شریفی حسن پاشا. رابطه سبک های تفکر و سازگاری آموزشی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(1 (مسلسل 29)):21-32. Available from: https://sid.ir/paper/154097/fa

    IEEE: کپی

    حیدرعلی زارعی، مالک میرهاشمی، و حسن پاشا شریفی، “رابطه سبک های تفکر و سازگاری آموزشی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 8، no. 1 (مسلسل 29)، pp. 21–32، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button