مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین سبک های یادگیری، ویژگی های شخصیتی و شیوه های حل مساله در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 25

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و شیوه های حل مساله در دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیردولتی استان خوزستان انجام شد. 300 دانشجو که به صورت تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده بودند, سه پرسش نامه, سیاهه سبک های یادگیری کلب, آزمون شخصیتی نئو (FFI-NEO) و پرسشنامه جهت گیری مقابل های مشکلات تجزیه شده (cope) را تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون های تحلیل واریانس چندراهه, آزمون تعقیبی توکی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که افراد دارای سبک های یادگیری جذب کننده و همگرا در ویژگی روان رنجور خویی با هم تفاوت معناداری داشتند. همچنین افراد دارای سبک یادگیری همگرا و واگرا از یک سو سبک یادگیری جذب کننده و همگرا از سوی دیگر دارای تفاوت معناداری دارند. یافته دیگر این تحقیق تفاوت معنادار در شیوه حل مساله در بین دانشجویان دارای سبک یادگیری جذب کننده و همگرا بود. نتیجه نهایی این تحقیق وجود ارتباط معنادار بین شیوه های حل مساله با ویژگی های شخصیتی بود, به گونه ای که افراد روان رنجورخو از شیوه های ناسالم حل مساله و افراد برون گرا و دارای و دارای ویژگی شخصیتی توافق پذیری و وجدانی بودن از شیوه های سالم حل مساله استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، مهرداد، و معتمدی، عبداله. (1390). بررسی ارتباط بین سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و شیوه های حل مساله در دانشجویان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(3 (مسلسل 23))، 11-25. SID. https://sid.ir/paper/154101/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری مهرداد، معتمدی عبداله. بررسی ارتباط بین سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و شیوه های حل مساله در دانشجویان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(3 (مسلسل 23)):11-25. Available from: https://sid.ir/paper/154101/fa

    IEEE: کپی

    مهرداد اکبری، و عبداله معتمدی، “بررسی ارتباط بین سبک های یادگیری, ویژگی های شخصیتی و شیوه های حل مساله در دانشجویان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 3 (مسلسل 23)، pp. 11–25، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154101/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button