مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سطح روحیه معلمان مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان آباده

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی سطح روحیه معلمان و دبیران مدارس آباده می باشد. در این راستا, سوالاتی در قالب ابعاد دهگانه روحیه (ارتباطات موثر بین معلمان و مدیران, رضایت شغلی, تشریک مساعی, رفاه اقتصادی, حجم کارآموزشی, مسایل برنامه درسی, موقعیت اجتماعی, حمایت جامعه از آموزش و پرورش, خدمات و تسهیلات آموزشی و فشارهای اولیای منطقه) از نظر معلمان و دبیران و با توجه به متغیرهایی مثل جنسیت, میزان تحصیلات, سنوات خدمت و دوره تحصیلی تدوین گردید.روش پژوهش مورد استفاده توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری این پژوهش همه معلمان و دبیران مدارس شهرستان آباده می باشد که با روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم تعداد 200 نفر نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری یک پرسشنامه 100 سوالی اقتباس شده از بنتلی و ریمپل (1970) بود که به وسیله آن سطح روحیه معلمان اندازه گیری شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمونهای t تک متغیره, تحلیل واریانس چند متغیره و فریدمن) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روحیه معلمان و دبیران در ابعاد (ارتباطات, رضایت شغلی, تشریک مساعی, مسایل برنامه درسی, خدمات و تسهیلات آموزشی, حجم کار آموزشی و فشارهای اولیای منطقه) بالا و در سایر ابعاد پایین بوده است. همچنین روحیه معلمان و دبیران زن در ابعاد فوق جزو حجم کار آموزشی در مقایسه با معلمان و دبیران مرد بالاتر بوده است و از نظر سنوات خدمت علاوه بر دو بعد فوق در بعد فشارهای منطقه بر معلمان نیز تفاوت معنی دار بود. علاوه بر این بین سطح روحیه معلمان دوره های مختلف تحصیلی در ابعاد ارتباطات, حجم کار آموزشی, مسایل برنامه درسی, موقعیت اجتماعی, حمایت جامعه از آموزش و پرورش و خدمات و تسهیلات آموزشی تفاوت معنی دار وجود داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button