مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس و کاهش کم رویی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف اساسی این تحقیق بررسی اثر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس و کاهش کم رویی دانشجویان بود. این تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش, آزمایشی از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و با گمارش تصادفی بود. جامعه آماری عبارت بودند از کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال تحصیلی 86-1385 که از بین آنها نمونه ای متشمل بر 120 نفر (60 دختر . 60 پسر) با شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده و به شیوه تصادفی نیز در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند (60 نفر گروه آزمایش و 60 نفر گروه کنترل). برای جمع آوری داده ها از آزمون عزت نفس آیزنک و پرسش نامه کم رویی استنفورد استفاده شد. اعضای گروه آزمایش 4 ماه و هر هفته 4 ساعت تحت آموزش 5 مهارت خودآگاهی, حل مساله و تصمیم گیری, قاطعیت, تفکر خلاق و تفکر انتقادی, از مجموعه مهارت های زندگی قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که بین عملکرد افراد دو گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون متغیر عزت نفس تفاوت معناداری وجود ندارد, اما بین عملکرد افراد دو گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون متغیر کم رویی تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر, نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس دانشجویان تاثیر ندارد اما بر کاهش کم رویی دانشجویان موثر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دوکانه ای فرد، فریده. (1386). تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس و کاهش کم رویی دانشجویان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(3 (مسلسل 7))، 43-56. SID. https://sid.ir/paper/154127/fa

    Vancouver: کپی

    دوکانه ای فرد فریده. تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس و کاهش کم رویی دانشجویان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(3 (مسلسل 7)):43-56. Available from: https://sid.ir/paper/154127/fa

    IEEE: کپی

    فریده دوکانه ای فرد، “تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس و کاهش کم رویی دانشجویان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 3 (مسلسل 7)، pp. 43–56، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154127/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button