مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

زمینه یابی اجرای مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 42

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی تحلیلی آمادگی مدیران و دبیران نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز برای پذیرش تفکر مدیریت کیفیت فراگیر بود. بدین منظور مقیاسی از نوع لیکرت در شش مقوله (توجه به مشتری ـ تعهد مدیریت و رهبری ـ بهبود مداوم ـ مشارکت همگانی و تصمیم گیری ـ آموزش و رشد کارکنان ـ ارزشیابی) تهیه شد و اطلاعات لازم جمع آوری گردید. برای تعیین روایی مقیاس از نظر کارشناسان و برای تعیین پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و دبیران نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز می باشد. نمونه گیری به شکل طبقه ای - تصادفی انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که:1- نگرش تمامی افراد (مدیران و دبیران) نسبت به (T.Q.M) رضایت بخش بوده و به طور نسبی نگرش بالایی در پذیرش مدیریت کیفیت فراگیر وجود دارد.2- بیشترین انتخاب از نظر مدیران و دبیران به همه گروه ها (دانش آموزان, کارکنان و جامعه) اختصاص داشت.3- مدیران در مقایسه با دبیران نسبت به پذیرش (T.Q.M) نگرش بالاتری دارند.4- تفاوت معناداری میان زن و مرد, نسبت به پذیرش (T.Q.M) وجود ندارد.5- از میان اجزای شش گانه (T.Q.M) «توجه به مشتری» بیشترین و «ارزشیابی» کمترین میزان تاثیر در نگرش افراد نسبت به پذیرش (T.Q.M) را داشته است.6- بین نگرش مدیران و معلمان برحسب سوابق کاری نسبت به پذیرش مدیریت کیفیت فراگیر به ترتیب در سطح p<0.003 و p<0.04 تفاوت معنادار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، سعید. (1386). زمینه یابی اجرای مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(3 (مسلسل 7))، 25-42. SID. https://sid.ir/paper/154129/fa

Vancouver: کپی

احمدی سعید. زمینه یابی اجرای مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(3 (مسلسل 7)):25-42. Available from: https://sid.ir/paper/154129/fa

IEEE: کپی

سعید احمدی، “زمینه یابی اجرای مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) در مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 3 (مسلسل 7)، pp. 25–42، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154129/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button