مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر ارزشیابی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 63

چکیده

 درمیان روش های مختلف ارزشیابی از اعضای هیات علمی, روش استفاده ازنظرات دانشجویان کاربرد بسیاری یافته است. این روش بسیار بحث انگیز بوده و موافقان زیادی دارد. این پژوهش به بررسی تاثیر دو عامل مهم ویژگی های دانشجو و ویژگی های اساتید در نمرات ارزشیابی استادان پرداخته است. در کنار آن نظرات اساتید را در زمینه فرایند ارزشابی (اهمیت ارزشیابی, روش و زمان اجرای ارزشیابی, محتوا, بازخورد از نتایج, دقت و صداقت دانشجو) بررسی کرده است. روش تحقیق پیش آزمایشی است و از طرح پیش آزمون, پس آزمون تک گروهی استفاده شده است. جامعه آماری کلیه اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد درسال 1385-1384 می باشد. اطلاعات توسط یک پرسشنامه محقق ساخته (برای 40 استاد) و 1700 فرم ارزشیابی استادان که همه ساله توسط دفتر سنجش و نظارت دانشگاه اجرا می گردد با اضافاتی جمع آوری گردیده است. نتایج این تحقیق که با استفاده از تحلیل واریانس, همبستگی و رگرسیون چندمتغیره به دست آمد حاکی از آن است که بین جنسیت, بومی بودن, بررسی شناخت استاد قبل از انتخاب واحد, انتظار از نمره و معدل دانشجو با نمرات ارزشیابی اساتید رابطه معنی دارآماری وجود دارد و نتایج به دست آمده 80.5% نمرات ارزشیابی اساتید را تبیین می کند. بین جنسیت, مدرک تحصیلی, سابقه تدریس, تعداد عناوین درس استاد و رشته دانشجو با نمرات ارزشیابی استادان رابطه ای مشاهده نگردید. همچنین اکثریت اساتید ضمن اعتقاد به اهمیت ارزشیابی, با روش استفاده از نظرات دانشجو موافق نیستند و اعتقاد دارند ارزشیابی باید به صورت یک مجموعه مورد توجه قرار گیرد. اکثر آنها اعتقاد دارند که فرم های ارزشیابی نمی تواند منعکس کننده واقعیت های کلاس آنها باشد. همچنین بیشتر اساتید در صداقت و دقت دانشجویان و عدم دخالت سخت گیریها در کلاس و نتایج ارزشیابی خود تردید دارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جواهری زاده، ناصر. (1386). عوامل موثر بر ارزشیابی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(1 (مسلسل 9))، 43-63. SID. https://sid.ir/paper/154151/fa

Vancouver: کپی

جواهری زاده ناصر. عوامل موثر بر ارزشیابی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛3(1 (مسلسل 9)):43-63. Available from: https://sid.ir/paper/154151/fa

IEEE: کپی

ناصر جواهری زاده، “عوامل موثر بر ارزشیابی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 1 (مسلسل 9)، pp. 43–63، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154151/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button