مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

324
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 141

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه از مهارت های زندگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه دانش آموزان دختر و پسر راهنمایی و متوسطه استان کردستان بود که از بین آنان 700 نفر به عنوان نمونه آماری از سه شهر سقز, بانه و مریوان به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این بررسی پرسش نامه ای محقق ساخته بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرانباخa=0.90  محاسبه و روایی آن به شیوه روایی محتوا بر اساس نظر اساتید صاحبنظر مورد تایید قرار گرفت. این پرسش نامه 5 مهارت تصمیم گیری, ارتباط انسانی, شهروند جهانی بودن, شهروند مسوول بودن و حل مساله را در بر می گیرد. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که میزان برخورداری دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه از مهارت های مذکور حدودا در سطح متوسط (بر اساس شاخص 50%) می باشد. بالاترین میزان برخورداری دانش آموزان در مهارت های تصمیم گیری و حل مساله و پایین ترین میزان برخورداری آنان در ارتباط انسانی می باشد سطح مهارت های آنان در دو مهارت شهروندی مسوول و شهروندی جهانی نیز در حد وسط این دو مهارت بود. میزان برخورداری دختران از مهارت های زندگی در همه موارد بیشتر از پسران بود. تاثیر تعاملی تحصیلات والدین بر میزان برخورداری آنان از مهارت های زندگی معنی دار نبود. بجز مهارت ارتباط انسانی در سایر مهارت ها تفاوت معنی داری بین رشته های تحصیلی وجود دارد. فقط در دو مهارت تصمیم گیری و شهروند مسوول تفاوت بین دانش آموزان راهنمایی و متوسطه معنی دار است در سایر مهارت ها, تفاوت معنی دار نمی باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غریبی، حسن، و قلی زاده، زلیخا. (1386). سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(1 (مسلسل 9))، 117-141. SID. https://sid.ir/paper/154154/fa

Vancouver: کپی

غریبی حسن، قلی زاده زلیخا. سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛3(1 (مسلسل 9)):117-141. Available from: https://sid.ir/paper/154154/fa

IEEE: کپی

حسن غریبی، و زلیخا قلی زاده، “سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 1 (مسلسل 9)، pp. 117–141، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154154/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button