مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوهای ساختاری رابطه عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل، نتایج، رفتارهای مدنی- تحصیلی و فریب کاری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 102

چکیده

 مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل و نتایج, رفتارهای مدنی- تحصیلی و فریب کاری تحصیلی در دانشجویان روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان (اصفهان) انجام شد. 357 نفر دانشجو که به شیوه دسترسی آسان انتخاب شدند, پنج پرسش نامه عدالت آموزشی (EJQ), مقیاس رضایت از تحصیل (ESS), مقیاس رضایت از نتایج (RSS), پرسش نامه رفتارهای مدنی- تحصیلی (ECBQ) و پرسش نامه فریب کاری تحصیلی (ECQ) را تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیه های پژوهش از الگوسازی معادله ساختاری (SEM) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل و نتایج رابطه مثبت و معنادار, و بین عدالت آموزشی با رفتارهای مدنی تحصیلی رابطه مستقیم و مثبت معنادار وجود دارد. رضایت از نتایج با رضایت از تحصیل دارای رابطه مثبت و معناداری و رضایت از تحصیل با فریب کاری تحصیلی و رفتارهای مدنی- تحصیلی دارای رابطه منفی و مثبت معناداری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گل پرور، محسن، جوادیان، زهرا، و مصاحبی، محمدرضا. (1390). الگوهای ساختاری رابطه عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل, نتایج, رفتارهای مدنی- تحصیلی و فریب کاری تحصیلی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 7(1 (مسلسل 25))، 87-102. SID. https://sid.ir/paper/154168/fa

    Vancouver: کپی

    گل پرور محسن، جوادیان زهرا، مصاحبی محمدرضا. الگوهای ساختاری رابطه عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل, نتایج, رفتارهای مدنی- تحصیلی و فریب کاری تحصیلی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛7(1 (مسلسل 25)):87-102. Available from: https://sid.ir/paper/154168/fa

    IEEE: کپی

    محسن گل پرور، زهرا جوادیان، و محمدرضا مصاحبی، “الگوهای ساختاری رابطه عدالت آموزشی با رضایت از تحصیل, نتایج, رفتارهای مدنی- تحصیلی و فریب کاری تحصیلی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 7، no. 1 (مسلسل 25)، pp. 87–102، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button