مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی پرسش نامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی در دانشجو معلمان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 32

چکیده

 این پژوهش با هدف اعتباریابی پرسش نامه باورهای کارآمدی دانشجو معلمان دوره ابتدایی در تدریس ریاضی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانشجو معلمان در حال تحصیل در رشته آموزش ابتدایی در استان خراسان جنوبی است (186 نفر), که جهت بررسی پایایی و روایی این پرسش نامه, 140 نفر (90 مرد, 50 زن) از دانشجو معلمان به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و پرسش نامه باورهای کارآمدی دانشجو معلمان دوره ابتدایی در تدریس ریاضی (MTEBI) بر روی گروه نمونه اجرا شد. جهت سنجش روایی پرسش نامه از روش تحلیل عناصر اصلی و برای برآورد پایایی پرسش نامه از روش آلفای کرانباخ استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که پرسش نامه دارای دو عامل زیربنایی است که با توجه به مشارکت سوالات در بارهای عاملی, می توان این پرسش نامه را دارای دو خرده مقیاس کارآمدی شخصی و انتظار نتایج تدریس دانست. همچنین نتایج آلفای کرانباخ نشان داد که پایایی کلی پرسش نامه (0.73) و پایایی خرده مقیاس های کارآمدی شخصی (0.80) و انتظار نتایج تدریس ریاضی (0.66) درحد قابل قبولی بوده و این ابزار از پایایی مناسبی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرمانی، سعید، و خامسان، احمد. (1390). اعتباریابی پرسش نامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی در دانشجو معلمان دوره ابتدایی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(4 (مسلسل 24))، 11-32. SID. https://sid.ir/paper/154181/fa

    Vancouver: کپی

    فرمانی سعید، خامسان احمد. اعتباریابی پرسش نامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی در دانشجو معلمان دوره ابتدایی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(4 (مسلسل 24)):11-32. Available from: https://sid.ir/paper/154181/fa

    IEEE: کپی

    سعید فرمانی، و احمد خامسان، “اعتباریابی پرسش نامه باورهای کارآمدی تدریس ریاضی در دانشجو معلمان دوره ابتدایی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 4 (مسلسل 24)، pp. 11–32، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button