مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,264
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های تفکر، هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 33

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی رابطه سبک های تفکر با هیجان طلبی, سبک های تفکر با پیشرفت تحصیلی و رابطه بین هیجان طلبی با پیشرفت تحصیلی انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل: کلیه دانشجویان رشته هنر و ریاضی دانشکده هنر و معماری و مجتمع آموزشی پیامبر اعظم واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی بودند. نمونه پژوهش شامل 928 دانشجو (266 پسر و 662 دختر) بود که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند. برای سنجش سبک های تفکر از پرسش نامه سبک های تفکر استرنبرگ و نیز برای اندازه گیری هیجان طلبی از آزمون هیجان طلبی آرنت استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t نشان داد که بین سبک های تفکر قانون گذار, فرد سالار, جرگه سالار, ناسالار, درون نگر, آزاد اندیش و هیجان طلبی در گروه پسران رابطه مستقیم وجود داشت و بین قانون گذار, قضاوت گر, آزاد اندیش و هیجان طلبی در دختران رابطه مستقیم و بین اجرایی, محافظه کار و هیجان طلبی در دختران رابطه معکوس وجود داشت و نیز بین قانون گذار, پایورسالار و پیشرفت تحصیلی در پسران رابطه مستقیم وجود داشت و در دختران بین قانون گذار, جرگه سالار, درون نگر, آزاد اندیش و پیشرفت تحصیلی رابطه مستقیم و بین اجرایی, محافظه کار و پیشرفت تحصیلی رابطه معکوس وجود داشت و هم چنین بین هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی پسران رابطه معنی دار نبوده ولی در دختران بین آنها رابطه مستقیم وجود داشت .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، حسن، و خویینی، فاطمه. (1391). سبک های تفکر, هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 7(4 (مسلسل 28))، 23-33. SID. https://sid.ir/paper/154193/fa

    Vancouver: کپی

    احدی حسن، خویینی فاطمه. سبک های تفکر, هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛7(4 (مسلسل 28)):23-33. Available from: https://sid.ir/paper/154193/fa

    IEEE: کپی

    حسن احدی، و فاطمه خویینی، “سبک های تفکر, هیجان طلبی و پیشرفت تحصیلی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 7، no. 4 (مسلسل 28)، pp. 23–33، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا