مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 113

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون است. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانش آموزان دوره متوسطه شاغل به تحصیل در دبیرستان های شهرستان کازرون در سال تحصیلی 85-86 است. تعداد 130 نفر از این دانش آموزان بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق علی- مقایسه ای است و اطلاعات لازم با استفاده از پرسش نامه روحیه کارآفرینی صمد آقایی (α =12.19,(p<.001 جمع آوری شد. نتایج آماری حاصل از اجرای آزمونهای t ,F نشان داد که روحیه کارآفرینی دانش آموزانی که آموزش کارآفرینی دیده اند, نسبت به دانش آموزانی که آموزش ندیده اند, بالاتر است. همچنین دانش آموزانی که در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند, نسبت به سایر دانش آموزان که در رشته های نظری تحصیل می کنند, روحیه کارآفرینی بالاتری دارند. بین دانش آموزان با معدل بالا (17 به بالا) و دانش آموزان با معدل پایین (زیر 14), از نظر روحیه کارآفرینی, تفاوت معناداری وجود ندارد. میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر و پسری که آموزش کارآفرینی می بینند با میزان روحیه کارآفرینی دانش آموزان دختر و پسری که آموزش کارآفرینی نمی بینند, تفاوت معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشایخ، پری. (1386). بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(4 (مسلسل 8))، 101-113. SID. https://sid.ir/paper/154197/fa

    Vancouver: کپی

    مشایخ پری. بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(4 (مسلسل 8)):101-113. Available from: https://sid.ir/paper/154197/fa

    IEEE: کپی

    پری مشایخ، “بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر روحیه کارآفرینی دانش آموزان دبیرستانی شهرستان کازرون،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 101–113، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button