مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین رابطه بین مهارت های مورد ارزشیابی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی به منظور ارائه یک مدل مناسب دانشگاه های مجازی ایران

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف کلی پژوهش حاضر عبارت است از ارزیابی رابطه بین مهارت های مورد ارزشیابی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی به منظور ارائه یک مدل مناسب دانشگاه های مجازی ایران. روش پژوهش حاضر, توصیفی از نوع همبستگی بوده است. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته در خصوص مهارت های مورد ارزیابی دانشجویان و هم چنین میانگین آزمونهای پیشرفت تحصیلی طی دو ترم متوالی بوده است. روایی پرسش نامه محقق ساخته در خصوص مهارت های مورد ارزیابی دانشجویان به لحاظ محتوا تامین شده و اعتبار آنها به روش آلفای کرونباخ معادلa=0.92  بدست آمده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه های مجازی ایران در سال 1389-1388 تشکیل می دهد. بر اساس جدول مورگان, نهایتا تعداد 363 نفر بطور تصادفی برای پژوهش انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند, اصول نگارش, مشارکت در فرایند یاددهی- یادگیری در شبکه (سایت), پوشه کار الکترونیکی و مدیریت زمان بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی موثر می باشند. در این میان, مولفه های تعامل هم زمان با هم کلاسی ها دارای اثر مستقیم (0.473), اولویت دهی به امور مهم و فوری اثر مستقیم (0.395), پوشه کار فرایندی اثر مستقیم (0.290), اصول علمی نگارش اثر مستقیم (0.29), پوشه کار فرایندی- فراورده ای اثر مستقیم (0.250), و اصول فنی دارای اثر مستقیم (0.25), بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی است. بر اساس یافته های بدست آمده از تحقیقChi-Square=117.682 ,GFI=0.951 ,AGFI=0.921 ,P-Value=0.000 , RMSEA=0.055 است. براین اساس, برازش مدل مورد مطالعه در حد قابل قبول می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شفیع پورمطلق، فرهاد. (1391). تعیین رابطه بین مهارت های مورد ارزشیابی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی به منظور ارائه یک مدل مناسب دانشگاه های مجازی ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 7(3 (مسلسل 27))، 57-69. SID. https://sid.ir/paper/154209/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع پورمطلق فرهاد. تعیین رابطه بین مهارت های مورد ارزشیابی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی به منظور ارائه یک مدل مناسب دانشگاه های مجازی ایران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛7(3 (مسلسل 27)):57-69. Available from: https://sid.ir/paper/154209/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد شفیع پورمطلق، “تعیین رابطه بین مهارت های مورد ارزشیابی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان مجازی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی به منظور ارائه یک مدل مناسب دانشگاه های مجازی ایران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 7، no. 3 (مسلسل 27)، pp. 57–69، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154209/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button