Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,169
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,094
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اجتماع پذیری محیط های آموزش معماری بر یادگیری دانشجویان: تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 در این پژوهش تصور بر آن است که یادگیری دانشجویان معماری در محیط آموزشی آنان, صرفنظر از سایر عوامل با اجتماع پذیری قرارگاه های موجود در محیط کالبدی آموزش ارتباط دارد. لذا ضمن آزمون اثربخشی اجتماع پذیری بر یادگیری دانشجویان, به تعیین عوامل موثر در ایجاد و افزایش اجتماع پذیری پرداخته شده است. در این ارتباط, به کمک روش تحقیق توصیفی-تحلیلی پس از شناخت متغیرها و جمع آوری نظرات محققان پیشین, عوامل مذکور شناخته شد و سپس از طریق روش دلفی-فازی و به کمک نظرات خبرگان(اساتید معماری) صحت تاثیرگذاری این عوامل مورد سنجش قرار گرفت. نتایج این مرحله عوامل موثر بر اجتماع پذیری را به شش عامل (عناصرفیزیکی, فضایی-معماری, معانی زیباشناختی, احساس امنیت, معنایی-ادراکی, عملکردی-فعالیتی) و 22 زیرعامل تقسیم کرد. در مرحله دوم نیز, فرضیه تحقیق مورد آزمون قرار گرفت, رنتایج تحقیق ضمن تایید نتایج مرحله قبلی, رابطه معنادار بین اجتماع پذیری محیط آموزش معماری را بر یادگیری دانشجویان معماری نشان داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، الهام، غلامعلی زاده، حمزه، و مدیری، محمود. (1399). نقش اجتماع‌پذیری محیط‌های آموزش معماری بر یادگیری دانشجویان: تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری. هویت شهر، 14(41 )، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/154485/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری الهام، غلامعلی زاده حمزه، مدیری محمود. نقش اجتماع‌پذیری محیط‌های آموزش معماری بر یادگیری دانشجویان: تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری. هویت شهر[Internet]. 1399؛14(41 ):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/154485/fa

    IEEE: کپی

    الهام جعفری، حمزه غلامعلی زاده، و محمود مدیری، “نقش اجتماع‌پذیری محیط‌های آموزش معماری بر یادگیری دانشجویان: تحلیل مدل سازی معادلات ساختاری،” هویت شهر، vol. 14، no. 41 ، pp. 45–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا