Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

918
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی سه نسل آموزش دانشگاهی معماری از سه منظر روند، دانش و اندیشه طراحی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 72

چکیده

 شکل گیری شخصیت طراح و فراگیری مهارت های طراحی وابسته به آموزش از حساسیت فراوانی برخوردار بوده, از این رو, توجه به روند آموزش معماری در مدارس معماری دارای اهمیت است. در این مقاله سیر آموزش دانشگاهی معماری در سه دوره قبل از دهه 60میلادی, حدفاصل 1960 تا 1996 و درنهایت از 1996 تاکنون, بانظر به اهمیت سه مؤلفه مهارت, دانش و تفکرطراحی, مورد تحلیل قرارمی گیرد. دانش طراحی به عنوان زیرشاخه دانش, اندیشه طراحی, عامل تاثیر گذار در هر سه مؤلفه و روندطراحی به عنوان شاخص ترین محور تعلیمات آموزش معماری, مورد نظر است. در پژوهش های صورت گرفته تاکنون از این منظر به تحلیل هم زمان سه نسل آموزش دانشگاهی پرداخته نشده است. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و از نوع نظری با روش مطالعه تطبیقی است. محوریت اصلی نتایج ارائه شده در حوزه پرورش تفکر طراحی دانشجویان است. چگونگی سرمایه گذاری و توجهات شیوه های آموزشی بر پرورش تفکر طراحی, برای کنشگران حوزه آموزش از جمله, پژوهشگران, برنامه ریزان و مدرسین, راه گشا است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیان ارثی، منصوره، مظفر، فرهنگ، و خسروی، وحید. (1398). مطالعه تطبیقی سه نسل آموزش دانشگاهی معماری از سه منظر روند, دانش و اندیشه طراحی. هویت شهر، 13(37 )، 59-72. SID. https://sid.ir/paper/154788/fa

    Vancouver: کپی

    کیان ارثی منصوره، مظفر فرهنگ، خسروی وحید. مطالعه تطبیقی سه نسل آموزش دانشگاهی معماری از سه منظر روند, دانش و اندیشه طراحی. هویت شهر[Internet]. 1398؛13(37 ):59-72. Available from: https://sid.ir/paper/154788/fa

    IEEE: کپی

    منصوره کیان ارثی، فرهنگ مظفر، و وحید خسروی، “مطالعه تطبیقی سه نسل آموزش دانشگاهی معماری از سه منظر روند, دانش و اندیشه طراحی،” هویت شهر، vol. 13، no. 37 ، pp. 59–72، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button