مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,113
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,283
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیرات مصرف رسانه ای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف از نگارش این مقاله, بررسی رابطه میان تاثیرات مصرف رسانه ای بر روی هویت اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان است. دانشجویان به لحاظ کاربرد ابزار رسانه ای در معرض تغییرات هویتی وسیعتری هستند که رفتار, کردار, طرز پوشش, مدگرایی و نوگرایی آنان, این تغیرات هویتی را نشان می دهد. درک بهتر تاثیر رسانه های جمعی بر هویت اجتماعی دانشجویان می تواند در تشخیص رفتارهای اجتماعی و سیاسی این قشر تاثیرگذار باشد. روش تحقیق پژوهش در جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها, روش پیمایشی است. این مطالعه بر روی 188 نفر از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان صورت گرفته و برای جمع آوری اطلاعات, از پرسشنامه استفاده شده است. یافته ها نشان می دهد که همبستگی های معناداری میان ابعاد کیفیت و کمیت رسانه های جمعی با ابعاد هویت اجتماعی پاسخگویان وجود دارد. در حالی که استفاده از رسانه های چاپی - نوشتاری و دیداری - شنیداری بر روی هویت ملی, گروهی, مذهبی و جنسیتی تاثیر مثبتی می گذارد و باعث تقویت این هویت ها می شود, ولی با هویت قومی رابطه منفی دارد. در رابطه با استفاده از رسانه های الکترونیکی و تاثیر آن بر هویت قومی, یافته ها نشان داد که هویت قومی کسانی که از این رسانه ها استفاده می کنند, قویتر از کسانی بوده که از این وسیله استفاده نمی کنند. تاثیر رسانه های الکترونیک بر دیگر ابعاد هویت اجتماعی منفی بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هرسیج، حسین، محموداوغلی، رضا، عیسی نژاد، امید، و رهبرقاضی، محمودرضا. (1391). بررسی تاثیرات مصرف رسانه ای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 23(3 (پیاپی 47))، 75-92. SID. https://sid.ir/paper/154814/fa

Vancouver: کپی

هرسیج حسین، محموداوغلی رضا، عیسی نژاد امید، رهبرقاضی محمودرضا. بررسی تاثیرات مصرف رسانه ای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1391؛23(3 (پیاپی 47)):75-92. Available from: https://sid.ir/paper/154814/fa

IEEE: کپی

حسین هرسیج، رضا محموداوغلی، امید عیسی نژاد، و محمودرضا رهبرقاضی، “بررسی تاثیرات مصرف رسانه ای بر هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه اصفهان،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 23، no. 3 (پیاپی 47)، pp. 75–92، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154814/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button