مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل آموزشگاهی و تاثیر آن بر کجرفتاری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 یکی از مهمترین کارکردهای مدرسه, جامعه پذیری دانش آموزان است که نبود آن, به کجرفتاری دانش آموزان خواهد شد. هدف اصلی مقاله حاضر, بررسی عوامل و مولفه های مدرسه و تاثیر آنها بر کجرفتاری دانش آموزان است. چهارچوب نظری تحقیق, ترکیبی از نظریه های فشار عمومی اگنیو (1992), پیوند اجتماعی هیرشی (1969) و پیوند افتراقی ساترلند (1939) و با کنترل متغیر وضعیت خانواده دانش آموزان است. روش تحقیق کمی - پیمایشی است و جامعه آماری آن 13686 نفر دانش آموزان پسر دبیرستان های دولتی شهر یزد هستند که در سال تحصیلی 87-88 مشغول به تحصیل بوده اند. بنابراین, از میان آنها 200 نفر با محاسبه فرمول کوکران انتخاب شدند که از طریق روش نمونه گیری تصادفی به طور خود ابزار به پرسش نامه پاسخ دادند. نتایج تحقیق نشان می دهد که مولفه های مدرسه؛ یعنی متغیر تعامل اولیاء و برنامه درسی مدرسه, با تعلق فرد با مدرسه رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد و همچنین, متغیرهای مناسبات اولیای مدرسه با فرد, برنامه درسی مدرسه, تعلق فرد با مدرسه و همنشینی با دوستان منحرف, رابطه معناداری با کجرفتاری فرد در مدرسه دارند که از میان مولفه های فوق تعامل منفی اولیای مدرسه با فرد تاثیر بیشتری بر کجرفتاری فرد در مدرسه داشته است و بین تعلق فرد به مدرسه و پیوند افتراقی با دوستان منحرف, رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معیدفر، سعید، و مقیمی اسفندآبادی، حسین. (1391). بررسی عوامل آموزشگاهی و تاثیر آن بر کجرفتاری. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 23(2 (پیاپی 46))، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/154910/fa

    Vancouver: کپی

    معیدفر سعید، مقیمی اسفندآبادی حسین. بررسی عوامل آموزشگاهی و تاثیر آن بر کجرفتاری. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1391؛23(2 (پیاپی 46)):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/154910/fa

    IEEE: کپی

    سعید معیدفر، و حسین مقیمی اسفندآبادی، “بررسی عوامل آموزشگاهی و تاثیر آن بر کجرفتاری،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 23، no. 2 (پیاپی 46)، pp. 1–20، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154910/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button