مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

35
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوبی برای شایستگی های متخصصان سئو در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال کسب و کارهای اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 301 | صفحه پایان 334

چکیده

 هدف: در دنیای کسب وکار کنونی, به دلیل تحولات سریع فناوری ها و دیجیتالی شدن و به تبع آن, افزایش استفاده از رسانه های دیجیتال توسط مصرف کنندگان, بسیاری از شرکت ها برای رسیدن به بازارهای هدف خود, از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. این تحولات موجب شده است که شایستگی های فعالان در کسب وکارهای اینترنتی به چالش کشیده شود. بدون پرورش مدیران و کارکنان شایسته در چنین محیط پُرتلاطمی, ادارۀ کسب وکارها ممکن نخواهد بود. در این راستا, با توجه به حساسیت موضوع, هدف پژوهش حاضر ارائۀ چارچوبی برای شایستگی های متخصصان سئو در اکوسیستم بازاریابی دیجیتال کسب وکارهای اینترنتی B2C است و این مطالعه با محوریت این سؤال طراحی شده است: متخصصان سئو فعال در فضای بازاریابی دیجیتال کسب وکارهای اینترنتی B2C چه شایستگی هایی دارند؟ روش: برای دستیابی به هدف پژوهش, از روش کیفی استفاده شده است. این پژوهش دارای مبانی فلسفی تفسیری, جهت گیری اکتشافی و کاربردی و رویکرد استقرایی است و استراتژی پژوهش نظریه پردازی داده بنیاد (رویکرد سیستماتیک اشتراوس و کوربین) بهره برده است. شیوۀ گردآوری داده ها بر مبنای مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته است؛ بر این اساس با 14 نفر از متخصصان حوزۀ سئو در کسب وکارهای B2C که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند, مصاحبه شد. پس از رسیدن به اشباع نظری, مصاحبه ها تجزیه وتحلیل شدند و کدگذاری داده های کیفی به دست آمده طی سه مرحله انجام شد. یافته ها: یافته های پژوهش به 276 کد باز, 195 مفهوم, 43 مقولۀ فرعی و 17 مقولۀ اصلی منجر شد که بر مبنای شش بُعد دسته بندی شدند. این ابعاد عبارت اند از: 1. شرایط علی (رقابتی شدن اکوسیستم, الزامات محیطی و الزامات تکنولوژیکی)؛ 2. شرایط زمینه ای (شرایط سازمانی و شرایط فردی)؛ 3. مقولۀ محوری (شایستگی های فنی, شایستگی های میان فردی, شایستگی های مدیریتی, شایستگی های فردی و شایستگی های ادراکی)؛ 4. راهبردها (آموزش و توسعه و همچنین سیاست های کاری)؛ 5. شرایط مداخله گر (عوامل بیرونی, عوامل سازمانی و عوامل فردی)؛ 6. پیامدها (پیامدهای مرتبط با کسب وکار و پیامدهای فردی). نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش, مدل پارادایمی شایستگی های متخصصان سئو, برخاسته از زمینۀ تحقیق, مبتنی بر الگوی سیستماتیک استراوس و کوربین طراحی و شناسایی شد. در این مدل, روابط هر یک از مؤلفه ها از طریق خطوط ارتباطی تبیین شده است و هر یک از روابط بین مؤلفه های کلیدی, بیانگر تقدم و تأخر ارتباط آن ها با یکدیگر است. نتایج پژوهش حاکی از این است که عوامل علّی موجب می شود که طبقۀ محوری, در جهت پاسخ گویی به تغییرات محیطی و تکنولوژیکی در فضای کسب وکارهای اینترنتی توسعه یابد. استراتژی های توسعۀ شایستگی که بیانگر رفتارها و فعالیت ها و تعاملات هدف دار هستند و در تبعات طبقۀ محوری و تحت تأثیر شرایط زمینه ای و مداخله گر قرار دارند, تحت مقولۀ محوری راهبردها در مدل مطرح شدند. عوامل زمینه ای بر فضای حاکم بر کسب وکارهای اینترنتی B2C اشاره دارد که به همراه شرایط مداخله گر, راهبردها را تحت تأثیر قرار می دهد و در نهایت, در اثر اتخاذ این راهبردها نتیجه و پیامدهای مرتبط با کسب وکار و پیامدهای فردی به وجود می آیند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button