مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل مدیریت بحران فروش در صنعت بانکداری ایران (مورد مطالعه: بانک ‏های تجاری خصوصی کشور)

صفحات

 صفحه شروع 152 | صفحه پایان 176

چکیده

 هدف: شوک های اقتصاد کلان, فشار بر سیستم های بانکی را افزایش داده و عامل مشترک ظهور بحران هاست. بحران های بانکی, از وضعیت های اقتصادی و سیاسی کشور و همچنین عوامل اجتماعی و داخلی سیستم بانکی نشئت می گیرد. هزینه های این گونه بحران های مالی و ضربۀ بزرگ آن ها به تولید حقیقی در بسیاری از کشورهای بحران زده, به تعریف و طبقه بندی انواع بحران بانکی و همچنین, یافتن محرک های مؤثر در هر بحران بانکی و در نهایت ارائۀ راه کارهای مدیریت بحران بانکی نیازمند است. هم راستا با آنچه بیان شد, در این پژوهش به دنبال پاسخ به این سؤال ها هستیم: بحران فروش بانکی در سیستم بانکی ایران چیست؟ چگونه با شناسایی عوامل مؤثر بر بحران فروش بانکی, این بحران را در صنعت بانکداری ایران, به ویژه در بانک های تجاری خصوصی مدیریت کنیم؟ روش: پژوهش حاضر با استفاده از روش آمیخته انجام گرفته است. برای استخراج عوامل مؤثر بر بحران فروش بانکی, با توجه به آشنایی قبلی با جامعۀ بانکداری, برای رسیدن به هدف (درک عمیق پدیدۀ مد نظر) به صورت قضاوتی افرادی را انتخاب کردیم که اطلاعات و درک آن ها در زمینۀ مورد بررسی بسیار زیاد و عمیق بود. در این نمونه گیری هدفمند قضاوتی, قصد ما انتخاب افرادی بود که با توجه به هدف پژوهش, اطلاعات زیادی داشته باشند؛ از این رو مصاحبه های نیمه ساختار یافته ای با 15 نفر از جامعۀ بانکداری انجام شد. این افراد از بین مدیران امور شعب, مدیران امور بازاریابی, مدیران تحقیق و توسعه, مدیران روابط عمومی و مدیران بانکداری شرکتی بانک های تجاری خصوصی, انتخاب شدند. برای بررسی حجم نمونۀ کیفی, از روش نمونه گیری نظری تا مرحلۀ اشباع داده ها استفاده کردیم. در گام دوم, عوامل شناسایی شده با جمع آوری داده از متخصصان به روش مدل سازی ساختاری ـ تفسیری به مدل نهایی تبدیل شد. یافته ها: محرک های مؤثر بر بحران فروش بانکی در قالب 9 تم اصلی, 20 تم فرعی و 57 مفهوم استخراج شدند. یافته ها نشان داد که ضعف سرمایۀ انسانی بانک, عدم توسعۀ سازمانی و شرایط نامناسب سیاسی و اقتصادی, بیشترین وزن را در بحران فروش بانکی دارند. با توسعۀ مدل پژوهش, یک مدل 4 سطحی به دست آمد. در این پژوهش مشخص شد که محدودیت بین المللی, قوانین مالیاتی جدید, بحران اقتصادی و مسائل اقتصاد داخلی, از متغیرهای تأثیرگذار در بحران فروش بانکی کشور هستند. نتیجه گیری: مدیریت بحران فروش سه مرحله دارد. در مرحلۀ پیش از بحران, همکاری پیشگیرانه دولت در حوزۀ اقتصادی مؤثر است که مهم ترین مؤلفه های آن عبارت اند از: ایجاد ثبات مسائل دولتی و اقتصادی, رفع تحریم, توسعۀ همکاری بین المللی, تطابق با الزامات سیستم بانکداری جهانی, اشتغال زایی, بهبود وضعیت اقتصادی کشور. در مرحلۀ حین بحران فروش با نقش آفرینی مثبت دولت, حمایت بانک مرکزی, مدیریت بازارهای مالی جایگزین, به روز کردن مدل کسب وکار, ارتقای فناوری, مدیریت دانش فروش بانکی تا حدی بحران سیاسی و فناوری را می توان کنترل کرد. در نتیجه با انجام مجموعه این اقدامات مؤثر با تیم مدیریت بحران فروش, می توانیم در صنعت بانکداری مانع ضعف در محصولات و خدمات بانکی, افزایش دغدغه های اجتماعی, کاهش اعتماد عمومی, عدم تأمین نیازهای مشتریان و ضعف در حفظ مشتری در شرایط پس از بحران فروش باشیم.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button