مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,336
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینه های کاربردی لیزر

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 59

چکیده

 این مقاله به بررسی یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین با استفاده از زمینه های کاربردی لیزر در صنایع و مهندسی پزشکی می پردازد. این. روش در تدریس فیزیک, شیمی و زیست شناسی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی کاربرد داشته و در حد امکانات مدارس و در نظام آموزشی ایران قابل اجرا است. روش تحقیق شبه تجربی و اطلاعات آن توسط آزمون عینی چهار گزینه ای و با استفاده از منابع مرتبط و در دسترس جمع آوری و روایی صوری آن پس از بررسی توسط 10 نفر از افراد صاحب نظر مورد تایید قرار گرفته است. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روشrpbi , دلتای فرگوسن و kr-20 مورد بررسی و تایید قرار گرفت. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر پایه پیش دانشگاهی ریاضی منطقه شهر ری استان تهران است که آمار اداره آموزش و پرورش آن منطقه 600 نفر دانش آموز پسر در سال تحصیلی 88-87 بوده است. ضمنا چهار گروه متفاوت دانش آموز از آنها انتخاب گردید, دو گروه برای نمونه آزمایشی و دو گروه برای نمونه کنترل. از شاخص های مرکزی و پراکندگی برای توصیف داده ها و از آزمون t مستقل برای آزمودن فرضیه ها استفاده شد. نتایج پژوهش حکایت از برتری روش آموزش زمینه - محور نسبت به روش سنتی برای آموزش و یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کبودوند، محمد، اسماعیل پور، ایوب، بدریان، عابد، و شمس اسفندآبادی، محمد. (1389). یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینه های کاربردی لیزر. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(1)، 51-59. SID. https://sid.ir/paper/155311/fa

    Vancouver: کپی

    کبودوند محمد، اسماعیل پور ایوب، بدریان عابد، شمس اسفندآبادی محمد. یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینه های کاربردی لیزر. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛5(1):51-59. Available from: https://sid.ir/paper/155311/fa

    IEEE: کپی

    محمد کبودوند، ایوب اسماعیل پور، عابد بدریان، و محمد شمس اسفندآبادی، “یادگیری مفاهیم انتزاعی فیزیک نوین به کمک زمینه های کاربردی لیزر،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 1، pp. 51–59، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button