مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 75

چکیده

 با توجه به این که یکی از راه های توسعه آموزش و پرورش, ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش و تربیت معلمان کارآمد می باشد, پژوهش حاضر به ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان مدارس ابتدایی پرداخته است. برای انجام این پژوهش از روش مطالعه کمی و کیفی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مدیران مدارس ابتدایی, کارشناسان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر قم در سال تحصیلی 88-87 می باشد. برای انتخاب نمونه مدیران, از روش نمونه گیری "طبقه ای" متناسب با حجم, و برای تعیین نمونه کارشناسان و مدرسان از روش نمونه گیری "هدفمند" استفاده شده است. در این زمینه دیدگاه های 162 مدیر و 20 کارشناس و مدرس مراکز تربیت معلم, که دارای سوابق برجسته آموزشی بودند, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی سوالات پرسش نامه و مصاحبه, توسط چند نفر از استادان و تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تایید شده است. پایایی پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0.87 برآورد گردیده است. برای تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از پرسش نامه, از نرم افزار آماری SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی استفاده شد و تجزیه و تحلیل مصاحبه با روش مقوله بندی انجام گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که در فرآیند آموزش و تربیت معلمان, باید به تدوین محتوا و مواد درسی کارآمد و به روز, به کارگیری مدرسان با تجربه و کارآمد, برگزاری دوره های کارورزی و امکانات و تجهیزات مراکز متناسب با نیازهای معلمان توجه شود. در این راستا, به جهت رشد سریع تحولات علمی جهان و نیازهای روز جامعه, ایجاد حداکثر انعطاف در برنامه های آموزشی تربیت معلم, به گونه ای که بازنگری و اصلاح و تکمیل برنامه ها امکان پذیر باشد, مورد تاکید قرار گرفت. در نهایت, پیشنهاد هایی برای بهبود آموزش معلمان ابتدایی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فراهانی، علیرضا، نصراصفهانی، احمدرضا، و شریف خلیفه سلطانی، سیدمصطفی. (1389). ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(1)، 61-75. SID. https://sid.ir/paper/155313/fa

    Vancouver: کپی

    فراهانی علیرضا، نصراصفهانی احمدرضا، شریف خلیفه سلطانی سیدمصطفی. ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛5(1):61-75. Available from: https://sid.ir/paper/155313/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فراهانی، احمدرضا نصراصفهانی، و سیدمصطفی شریف خلیفه سلطانی، “ارزیابی شیوه های آموزش و تربیت معلمان ابتدایی در نظام آموزش عالی کشور،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 1، pp. 61–75، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button