مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,757
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بسته آموزشی "حساب یار" در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 236

چکیده

 هدف از این پژوهش آزمایش تاثیر بسته آموزشی حساب یار در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب بوده است. این بسته آموزشی محقق ساخته, شامل پوستر, کتاب آموزشی, صفحه تمرین, نرم افزار بازی های ضرب و آزمون های ارزش یابی است که بین دانش آموزان دختر پایه سوم دبستان از یک کلاس 30 نفره (گروه آزمایش) در منطقه 5 آموزش و پرورش تهران توزیع گردید. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. در هنگام آموزش مرحله ای (مستمر) و در پایان آموزش کل جدول ضرب (پایانی), آزمون های گوناگونی برای سنجش یادگیری و یادسپاری دانش آموزان به عمل آمد. هم زمان با این آزمون ها از گروه گواه که متشکل از 30 نفر دانش آموز همین پایه از کلاس دیگری که از این بسته آموزشی برخوردار نبودند, صورت گرفت. برای تحلیل آماری تاثیر حساب یار در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب در دو گروه آزمایش و گواه از آزمون t مستقل بهره گرفته شد. کل فرآیند تحقیق از اوایل آبان ماه تا اواخر اسفندماه به طول انجامید. نتایج تحلیل داده های این پژوهش حاکی از آن است که بین میانگین نمرات دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه, هم در یادگیری و هم در یادسپاری تفاوت معناداری وجود داشته است و به کارگیری بسته آموزشی طراحی شده در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب تاثیر مثبت دارد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگارپور، حسن، و حسینی، مهکامه. (1394). تاثیر بسته آموزشی "حساب یار" در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 9(3)، 229-236. SID. https://sid.ir/paper/155337/fa

    Vancouver: کپی

    رستگارپور حسن، حسینی مهکامه. تاثیر بسته آموزشی "حساب یار" در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1394؛9(3):229-236. Available from: https://sid.ir/paper/155337/fa

    IEEE: کپی

    حسن رستگارپور، و مهکامه حسینی، “تاثیر بسته آموزشی "حساب یار" در یادگیری و یادسپاری جدول ضرب،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 9، no. 3، pp. 229–236، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button