مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 200

چکیده

 چکیده: مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین تفکر انتقادی و استفاده از راهبردهای مستقیم و غیر مستقیم یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران می پردازد. در این مطالعه, 100 دانشجو زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی کرج به دو پرسشنامه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان پاسخ دادند. نتایج حاصل بیانگر وجود رابطه آماری معنی دار بین راهبردهای استفاده از فرآیندهای ذهنی, سازماندهی و ارزیابی یادگیری و یادگیری به همراه دیگران با تفکر انتقادی می باشد. در حالی که رابطه آماری معنی داری بین راهبردهای به خاطر سپردن مطالب, استفاده از روش های جبرانی, و مهار احساسات با تفکر انتقادی مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکوپور، جهانبخش، امینی فارسانی، محمد، و نصیری، مریم. (1390). بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(3)، 95-200. SID. https://sid.ir/paper/155357/fa

    Vancouver: کپی

    نیکوپور جهانبخش، امینی فارسانی محمد، نصیری مریم. بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛5(3):95-200. Available from: https://sid.ir/paper/155357/fa

    IEEE: کپی

    جهانبخش نیکوپور، محمد امینی فارسانی، و مریم نصیری، “بررسی رابطه تفکر انتقادی و راهبردهای یادگیری زبان توسط فراگیران زبان انگلیسی در ایران،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 3، pp. 95–200، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155357/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button