مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی یک سامانه توصیه گر ترکیبی دوره های آموزشی بر اساس روش استدلال مبتنی بر نمونه و منطق فازی

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 113

چکیده

 چکیده: در این پژوهش, ابتدا دو مورد از چالش های پیش روی شرکت های کوچک و متوسط در نیازسنجی و برنامه ریزی آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد و مساله انتخاب دوره های آموزشی و مهارتی مناسب تشریح می شود. سپس در جهت شناسایی نیازهای آموزشی شرکت ها و برنامه ریزی دوره های آموزشی مناسب, سیستمی برای پیشنهاد دوره های آموزشی با استفاده از روش استدلال مبتنی بر نمونه و منطق فازی ارایه می شود. استدلال مبتنی بر نمونه, برای حل مسایل جدید از مسایل مشابه حل شده پیشین استفاده می کند. پایگاه دانش این متدولوژی که در آن تجربیات و دانش اندوخته قبلی به صورت نمونه  ها ذخیره می شود, کمک می کند تا دانش متخصصان در سیستم پیشنهادی جمع آوری و حفظ شود. استفاده از این سیستم در برنامه ریزی آموزشی شرکت ها, گامی نوین در جهت همسوسازی فعالیت های آموزشی و مدیریت دانش است و با هدف افزایش عملکرد و تعالی در سازمان ها انجام می شود. از طرف دیگر در بازنمایی و بازیابی نمونه ها (مقیاس شباهت) از منطق فازی استفاده شده است تا در مدیریت ابهام و عدم قطعیتی که در اطلاعات جمع آوری شده از شرکت های کوچک و متوسط وجود دارد به سیستم کمک کرده و کارایی آن را افزایش دهد. در مدل کردن حوزه های عملکردی, چارچوب بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت (EFQM) به کار رفته است و همچنین به منظور کاهش زمان به ثبات رسیدن عملکرد سیستم, با استفاده از یک آستانه شباهت و یک روش ابتکاری برای تکمیل فرایند پیشنهاد(SMART)  که بر اساس عملکرد ذهن خبره عمل می کند, خلا ارایه توصیه های مرتبط پوشش داده می شود. در پایان, مدل طراحی شده با روش های مرسوم حوزه استدلال مبتنی بر نمونه, ارزیابی شده و نتایج ارزیابی گزارش شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    درزی، محمد، حسینی، مهدی، لیایی، علی اصغر، مرادی منش، زهرا، و اصغری، حبیب اله. (1389). طراحی یک سامانه توصیه گر ترکیبی دوره های آموزشی بر اساس روش استدلال مبتنی بر نمونه و منطق فازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(2)، 101-113. SID. https://sid.ir/paper/155358/fa

    Vancouver: کپی

    درزی محمد، حسینی مهدی، لیایی علی اصغر، مرادی منش زهرا، اصغری حبیب اله. طراحی یک سامانه توصیه گر ترکیبی دوره های آموزشی بر اساس روش استدلال مبتنی بر نمونه و منطق فازی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛5(2):101-113. Available from: https://sid.ir/paper/155358/fa

    IEEE: کپی

    محمد درزی، مهدی حسینی، علی اصغر لیایی، زهرا مرادی منش، و حبیب اله اصغری، “طراحی یک سامانه توصیه گر ترکیبی دوره های آموزشی بر اساس روش استدلال مبتنی بر نمونه و منطق فازی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 2، pp. 101–113، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155358/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button