مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 122

چکیده

 چکیده: کارکردهای متعدد و متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات تمامی سازمان ها و از جمله نظام آموزشی را دچار تغییر و تحولات اساسی کرده اند؛ اما به نظر می رسد آن چنان که شایسته است فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی مورد استفاده معلمان قرار نمی گیرد, از این رو هدف پژوهش توصیفی حاضر, شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بوده است که جهت تحقق این امر, پرسش نامه محقق ساخته ای میان معلمان دبیرستان های شهر تهران توزیع و داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون های تی و فریدمن تحلیل شدند, نتایج حاکی از آن است که مهم ترین موانع عدم استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط معلمان, عوامل زیرساختی - فنی, فردی, اقتصادی و فرهنگی - آموزشی بوده اند که متناسب با هر یک پیشنهادهایی ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آتشک، محمد، و ماه زاده، پریسا. (1389). شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(2)، 115-122. SID. https://sid.ir/paper/155361/fa

Vancouver: کپی

آتشک محمد، ماه زاده پریسا. شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛5(2):115-122. Available from: https://sid.ir/paper/155361/fa

IEEE: کپی

محمد آتشک، و پریسا ماه زاده، “شناسایی و رتبه بندی موانع موثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 2، pp. 115–122، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155361/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button