مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

968
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره‏گیری معلمان علوم پایه مقاطع راهنمایی و متوسطه از فناوری ‏اطلاعات و ارتباطات

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 134

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی چگونگی بهره‏ گیری معلمان علوم مقاطع راهنمایی و متوسطه شهر بیرجند در سال 1389 از فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس طبقه‏بندی یونسکو (سطوح ظهور کننده, کاربردی, ادغامی و تحولی) انجام شده است. این پژوهش از نظر روش, توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی بوده است. جامعه پژوهش 217 نفر دبیران علوم (شامل رشته‏ های زیست, شیمی, فیزیک و زمین ‏شناسی) بوده و گروه نمونه 175 نفر را شامل شد که به شیوه طبقه ‏ای با نسبت‏ های یکسان انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسش‏ نامه‏ محقق ساخته مبتنی بر طبقه بندی یونسکو جمع آوری شد. اعتبار پرسش‏ نامه توسط هشت نفر از اساتید علوم تربیتی که به‏ طور تخصصی در حوزه فناوری‏اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارند, مورد تایید قرار گرفت و پایایی ابزار 0.80 به ‏دست آمد. داده‏ها با روش خی‏ دو تحلیل شدند. یافته ‏ها در زمینه سطح کاربرد فناوری ‏اطلاعات و ارتباطات توسط معلمان نشان داد بیشترین فراوانی مربوط به سطح کاربردی و کمترین فراوانی مربوط به سطح تحولی می‏باشد. همچنین یافته ‏ها نشان می‏ دهد بیشتر معلمان مورد مطالعه (%53.5) اظهار داشته ‏اند که به ندرت (هفتگی) از ابزارها استفاده می‏ کنند و %10.5 معلمان اعلام کرده‏اند که در بسیاری موارد از ابزارها استفاده می‏نمایند. این امر نشان دهنده میزان پایین کاربرد این ابزارها توسط معلمان است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آیتی، محسن، و رستمی، مریم. (1390). بهره‏گیری معلمان علوم پایه مقاطع راهنمایی و متوسطه از فناوری ‏اطلاعات و ارتباطات. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(2)، 127-134. SID. https://sid.ir/paper/155398/fa

Vancouver: کپی

آیتی محسن، رستمی مریم. بهره‏گیری معلمان علوم پایه مقاطع راهنمایی و متوسطه از فناوری ‏اطلاعات و ارتباطات. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛6(2):127-134. Available from: https://sid.ir/paper/155398/fa

IEEE: کپی

محسن آیتی، و مریم رستمی، “بهره‏گیری معلمان علوم پایه مقاطع راهنمایی و متوسطه از فناوری ‏اطلاعات و ارتباطات،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 2، pp. 127–134، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155398/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button